|
||||
|
||||
Favoritstrand på Naxos?
Mina erfarenheter sträcker sig bara till stränderna Agios Prokopios, Agia Anna och Plaka. Har även gått förbi St. George. Alltså är jag ingen direkt expert på området...
Nu till (läs:nästa) sommar vill jag se mer! Tips vore värdefulla. Har fått för mig att det inte är någon större skillnad på Alyko, Makiri Vigla, Pyrgaki osv. Dom längst nere i söder alltså. Har jag fel? Vilken är din favoritstrand på Naxos? Senast redigerad av Siri A den 2008-09-14 klockan 10:41. |
|
||||
|
||||
Sv: Favoritstrand på Naxos?
PROKOPIOS!!!!!
Det är min favvis strand, alltid!!!!! Bara lite för mycket folk i agusti men alltid annars perfekt (speciellt när det blåser mycket). Och tänk på att gå några hundra meter från bussen längs stranden där är det lugnare och inga solstolar. I dag har vi 30 grader på Naxos och helt vindstilla.... Pust. Vad tog det svala september vädret vägen? Hej hej Lotta |
|
||||
|
||||
Citat:
Hade jag mer semester skulle jag inte tveka att åka ner nu. |
|
||||
|
||||
Fler favoriter??
|
|
||||
|
||||
Psilli Ammos på östkusten är en väldigt fin sandstrand! Inte så många som hittar dit. När jag var där i september 2003, hade jag hela stranden för mig själv(förutom ett gäng getter..)
För att komma dit kör man ner till det lilla fiskeläget Moutsouna och fortsätter sedan vägen söder ut. Moutsouna är för övrigt en mysig och stillsam liten plats med taverna vid vattnet. (Detta var ju dock ett par år sedan så med viss reservation för att förändringar kan ha skett..) //Stina |
|
|||
|
|||
Vi var Naxos förra året och vi tyckte att de flesta stränderna var bra med extra plus för Prokopios men även östkusten med Psili Ammos i spetsen förtjänas att lyfta fram.Vägen till Moutsona är speciell:serpentinväg utan vägräcken men det är vårt denna resa.Folktomt med härliga stränder längs östkusten.
Micke |
|
||||
|
||||
1. Plaka
2. Agios Prokopios 3. Maragas 4. Alyki 5. Mikri Vigla 6. Agia Anna 7. Kastraki (början) 8. Psili Amos 9. Panormos 10. Lionas (för stenarnas skull) |
|
|||
|
|||
Prokopius i månadsskiftet juni/juli var förvånadsvärt lugnt! Särskilt om man tar sig till mitten av stranden, - vid korsningen kändes det väldigt överbefolkat! Sedan lutar stranden ganska kraftigt vilket gör att man ofta slipper vinden när det blåser. Jag testade ag,anna, plaka och mikrivig. också och insåg att det inte fanns nån som helst anl. att ta sig dit..
|
|
|||
|
|||
Ag Prokopios tycker jag bäst om
|
|
|||
|
|||