Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-11, 00:13
AnMi AnMi är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Blue Villiage Caldera Beach

Vi ska resa dit nästa år i slutet av Juni .. början på Juli..

Är det någon här som varit där och kan berätta lite om stället?
Matställen? Vart handlar man billig mat?
Shopping?

Vill veta aaaaaaallt....
Svara med citat
Gammal 2005-08-12, 11:54

Standard Sv: Blue Villiage Caldera Beach

Antar att inte en enda människa här inne har varit där.... synd...

Många som läst inlägget... men inte en kotte har svarat...
Svara med citat
Gammal 2005-08-12, 14:04
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det är ju helt nyöppnat denna säsong så det kanske inte är så konstigt att ingen varit där. Mina tonåringar har kollat in detta hotell oxå och har det på önskelistan till nästa år. Vi har bott på Blue Villige hotell på andra ställen med barnen och de trivs ju även om jag inte skulle valt denna typ av hotell om jag fått valt....Det enda jag bestämt kan avråda ifrån är halvpensionen, det är likadan buffe oavsett var man är och är fruktansvärt tråkig Vi gjorde misstaget en gång och aldrig mer...stod ut i fyra dagar sen fick vi gå ut och äta någon annanstans!

Jag har varit på denna sida av Kreta några gånger (har dock aldrig bott i Gerani) och shopping finns inget att tala om, enligt mej, om man inte vill köpa "krimskrams". Det finns mycket trevliga utflykter man kan göra i området däremot och stränderna väster om chania är fina.

Malin
Svara med citat
Gammal 2005-08-12, 15:40

Vi brukar heller aldrig ta halvpension... har varit upp och tittat på hur buffen sett ut.. och hurrat över att vi lät bli..
Vi fixar alltid frukost själva... det är ju lite av tjusningen att duka ute på balkongen/altanen.. i solen och äta...

Våra barn är 11, 14 och 16.. och ser verkligen fram emot att besöka detta hotell...

Vi får välja andra typer av hotell den dagen de flyttat hemifrån..
Svara med citat
Gammal 2006-06-19, 15:12
Mathilda Mathilda är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Hej! Ska åka dit den trettonde Juli, ser framemot det mycket Får rapportera sen..
Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 14:29
maax01 maax01 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Väldigt fint hotell, trevligt område (och inte mitt bland trafiken i Platanias), god mat på "poolrestaurangen" Blue. Däremot är det dåligt med lunchmöjlighter om man vill äta vid poolen/stranden. Enda alternativen är ost/skink-toast för 35 spänn, eller självserveringsrestaurangen där maten ligger färdig på tallrikar som man får värma?! Ingen av oss provade detta, skulle inte rekommendera det heller....
Det funkar ju iofs att köpa bröd el dyl i någon av de 2 supermarket som finns på området och/eller gå hem till lägenheten, med det är ju inte kul i hel vecka....
Det finns heller inte någon möjlighet att ta en drink vid poolen (eller någon annanstans) på dagarna?!! Ett par sorters alkoläsk vid glassbaren duger inte..
Väldigt bra underhållning alla kvällar i veckan, med svenska tjejer (och nån kille) som dansar och sjunger.
Ta bussen till Platanias och Chania (hållplats bakom hotellet).
Aningen jobbigt att gå och shoppa i Platanias på de smala trottoarerna och mycket trafik, åk hellre till Chania och strosa i de mysiga gränderna..

Betyg: 4 (hade varit 5 om det funnits bra lunchrestaurang och bar som varit öppen dagtid)
Svara med citat
Gammal 2006-09-10, 22:00
kickimoj kickimoj är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Nu tyckte jag du var bra negativ trots det bra betyget. Vi bodde där två veckor från mitten av juni. Vi tyckte att lunch restaurangen var riktigt bra. Där var inget att värma själv och det som skulle vara varmt var precis ditställt eller gjordes iordning när du bad om det. Fräscht hela tiden och bra priser. Det vi däremot reagerade på var de fruktansvärt dyra priserna på vin och övrig dryck. De var riktigt hutlösa.
Nja när jag tänker efter ger jag samma betyg som du men jag sänker inte från 5 till 4 pga lunchmaten utan pga av utformningen av hotellet.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:28.