Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-03, 16:54
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Dyrt?

Håller som bäst på att sondera läget på lite olika öar inför nästa års Greklandstripp. Är naturligtvis även sugen på Skiathos som verkar jättefint. Men jag tycker mig ha läst att det är väldigt dyrt jämfört med många andra öar. Finns det någon som har lite färska prisuppgifter från tavernor,moppeuthyrnig,solsängar mm? Ska troligen åka två första veckorna i juli.
Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 17:16
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Dyrt?

Den tillhör nog de dyrare öarna ja men det är det värt! Jag var där i högsäsongen, augusti. Fick specialpris på moppen, €15. Kostade annars €17-20. Hyrde några dgr å så charmerade jag honom med min eminenta grekiska . Solsängarna var €8 överallt. Jag ville dock bara ha en säng, så priset var ca €3, utan parasoll, och ca $4-6 med parasoll. Drinkarna var dyra kommer jag ihåg! På 7-stepstrappan betalade jag €6 för en öl...!! Men på restaurangerna vardet drygt €2. Så man kan alltså hitta både billigare och dyrare ställen där. Fantastisk ö dock!
Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 17:26
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Håller helt med Anna Pernilla att det är en fantastisk ö... Det är det! Här kommer lite tillägg mot vad Anna Pernilla skrivit... En grekisk sallad vid stranden kunde kosta ca 5-6 € och det tror jag nog att det var ganska generellt. En liten tallrik med tzatziki kostade drygt 3-3.50€. Vissa ställen är det dyrare att äta och dricka på men... jag anser att det är det helt klart värt.... En fantastisk ö....
Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 15:15
Peterkjs avatar
Peterkj Peterkj är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Hej Katitzi
Jag var där förra året och jag tycker nog inte det var någon större skillnad mot andra öar. Lite dyrare i "gamla hamnen" men annars normalt.
Glöm inte Skopelos!! Läs på Skopelos forum. Vi gjorde en vecka på var ö och bara älskade Skopelos, det var annorlunda med natur och stränder, underbara stenstränder, vattnet blir ju vackrare och stenarna var väl slipade.
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 15:36
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Jag håller med alla andra...Skiathos är en helt fantastisk ö, vi var där i slutet på juli i år.
Jag uppfattade inte Skiathos som dyrare än någon annan Grekisk ö jag varit på. Men som sagt det beror på var man äter..det finns ställen som windmill som är jätte dyrt,billigaste maten där låg på ca.20 euro...men var värt varenda krona...sen var vi på ett gyros ställe (tror det heter No Name) men är inte riktigt säker minnet sviktar som låg inne bland gränderna där åt vi den godaste gyros jag någonsin smakat....2 stora portioner gyros plus 2 strips plus en flaska retsina gick på 5 euro...otroligt billigt... så det finns billiga ställen bara man letar.

/
Svara med citat
Gammal 2008-10-10, 14:01
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Tack för era svar! Var på Thassos i somras och där var det billigare tex. scooter med plats för två 10-12 euro, två solstolar med parasoll 6 euro ( gratis i stan om man köpte nåt i baren) och grekisk sallad för 3.50-4.50 ungefär. Men som ni sagt finns det säkert hyfsat billiga ställen på Skiathos med! Och alla säger ju att det är så fint där, så vi får väl fundera vidare.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.