Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-05, 17:29
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 014
Standard IKEA, hå hå ja ja.......

Ibland brister tålamodet på mig och jag känner hur ilska sprider sig inom mig.

Tänkte kolla hur ni andra reagerar på något som kan verka naivt och fånigt men händelser i vardagen (trots att det är söndag idag) får mig ibland att konstatera att jag antagligen inte fattar någonting eller har för stora krav på min omgivning.

Besökte idag ett IKEA-varuhus och fann ett snyggt dricksglas jag tyckte att jag ville köpa då jag härom dagen tappade ett ölglas jag haft som favorit länge. Glaset i fråga heter "Mjöd" och rymmer 65 cl. men det spelar mindre roll.

Jag tänkte väl inte mer än att jag greppade ett glas, har för mig att jag såg någon skylt som sade "6-pack, 49:-" och gick sedan till kassan. Jag trodde någonstans inom mig att det inte skulle gå att köpa endast ett glas och mycket riktigt så BLEV JAG NEKAD att köpa ETT glas. "Jag får inte sälja endast ett glas" upplyste kassörskan mig. När jag efter detta fick samma svar från deras informationsdisk fick jag helt sonika gå därifrån utan mitt glas, satte mig sedan och skrev ett klagomål till IKEA.

Det är märkligt hur oflexibelt de agerar och hur litet intresse de har att bemöta kundens ibland lite speciella önskemål, den frågan har jag naturligtvis ställt till dem. Jag förväntar mig även att de ger mig rätt och att jag kan besöka varuhuset igen för att köpa mitt glas.

Att börja "hota" med att bojkotta, lämna dem som kund eller gå till pressen har de nog "råd" med. Jag har faktiskt inte plats för 6 glas även om de kostar 49:- för halvdussinet som sagt. Det ska hur som helst bli mycket intressant att se hur de formulerar sitt svar.



Hasse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-05, 18:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: IKEA, hå hå ja ja.......

Nä där håller jag inte med! Med de låga priser de har så kan Du ju köpa 6 st för 49 kr och slänga de andra 5 om Du bara vill ha ett!

Just i det fallet skulle jag verkligen inte orka "bråka". Det är min uppfattning

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-05, 19:18
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 014
Standard Sv: IKEA, hå hå ja ja.......

Jo visst slog den tanken även mig, kanske ska jag köpa halvdussinet och i ren ilska lätta på trycket genom att slänga "döda ting". Men jag kan ju istället vara riktigt god i sinnet och ge bort de andra 5. Vill du ha ett, Lissi ?

Hasse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-05, 21:15
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: IKEA, hå hå ja ja.......

En gång i min ungdom skulle jag plocka skogshallon. Det fanns ett jättefint buskage i ett stenröse en bit upp på våra ägor (Jämtland). Men jag blev lite fundersam när jag såg en massa krossat porslin där i stenröset, och jag tyckte mig känna igen diverse kaffefat.
- Mycket riktigt, det var våra överblivna kaffefat (kopparna går ju oftast sönder först) som min mamma hade sparat ihop...och lite skamset berättade hon att hon brukade smasha porslin när hon blev arg...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-10-05, 22:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: IKEA, hå hå ja ja.......

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Vill du ha ett, Lissi ?

Hasse
Det blir billigare att köpa här i Skåne då portot för frakt är så dyr! Men tack för omtanken!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-10-05, 22:58
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: IKEA, hå hå ja ja.......

De borde väl åtminstone kunna erbjuda att man får köpa ett glas för 49 kronor om de nu inte vill sälja billigare. Förmodligen får de nytta av de fem övriga glasen då det alltid slängs sönder lite glas i butiken också.
Jag köpte för övrigt nya glas från Ikea tills vi skulle flytta in, tror jag köpte 24 styck (dock inte samma modell som ovan nämnda glas). Vi har lyckats spräcka säkert sex av dessa glas redan nu på de fyra månader vi har bott här. Det är kanske därför de inte vill att man ska åka hem med bara ett glas.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-10-06, 11:10
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: IKEA, hå hå ja ja.......

Jag kan ibland reta upp mig på liknande saker, minns ett fall då jag skulle handla jacka till min son, hade sett en jacka i ett reklamblad. Jackan kostade i bladet X kronor, jag hade en rabattkupong som gav rabatt vid köp av jacka för minst x kronor.
Väl i affären var jackan billigare, vilket innebar att min rabattkupong inte gällde. Bra kan man ju tycka, fast i detta fallet var jackan inte nedsatt med lika mycket som min kupong skulle ge i rabatt.
Expediten sa till mig att kupongen inte gällde, det här är ett av de få tillfällen då jag bett att få prata med butikschefen...
Allt löstes till kundens belåtenhet

Jag kan förstå din irritation Hasse, jag hade nog köpt hela paketet och lämnat kvar fem vid kassan.
// Helén
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-10-06, 16:06
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 014
Standard Sv: IKEA, hå hå ja ja.......

Svaret från IKEA förtäljer att glasen i fråga säljs endast i 6-pack och att man inte bryter förpackningen för 1 st.

Lägger därför ned detta.



Hasse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT