![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej på Er!
![]() Vi va på Korfu förra året i slutet av maj och bodde i Gouvia och tyckte det va jätteskönt där. Nu skall vi åka i början på juli 09 men utbudet är dåligt i Gouvia och hittar bara Fritidsresor och Apollo som reser till Korfu. Vi vill gärna bo på något mindre ställe med inte allt för mycket nattliv. Någon som har något bra tips på något annat ställe än Gouvia och gärna hotellnamn där ni bott och haft det bra. Vi vill ha nära till stranden. Tack för tips Bahia ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Ett tips till er är om ni vill bo på ett lite mindre ställe är Agios Gordis, ligger på den sydvästra sidan av Korfu. Jätte mysigt ställe, kanon strand och lagomt stort. Var själv där sommaren -07. Vi bodde på Hotell Irene, åkte med Apollo. Nära till havet och placerat mitt i centrum. Hoppas att ni får en trevlig resa! |
|
|||
|
|||
![]()
Kan ni tänka er att bara ta flygstol dit o ordna boende själv,eller vill ni ha "ren" charter? Annars ger jag mitt tips(som alltid):Kassiopi på norra korfu. Ta flygstol dit med ex.Fritidsresor eller Airtours.(Boror på var ni åker ifr.)Lite nattliv,kanske 2 disco som inte stör,dit grekiska ungdomar o lite engelskmän går,annars lite barer bara. Underbar hamn om kvällen där man sitter med det Albanska fastlandet som vy o fiskebåtarna som guppar 2 meter från fötterna på en. Bra priser på restaurang/tavernor o GOD mat! Flertalet klapperstensstränder i närheten som en remsa runt byn,med en vacker stig/stenlagd väg som följer stränderna. En gammal ruin men lång mur med underbar utsikt ligger ovanför byn. Bra utflyktsbåtar härifrån till stränder i närheten som påminner om Thailand. Googla så hittar ni boende dit. Fanns charter dit fr.sverige t.o.m 2004. Missa inte kostas bar kl 22 var kväll om ni skulle hamna i Kassiopi! Han har en egen fanclub på internet. Bl.a Grekisk dans var kväll där ni kan vara med på kvällens uppvisning om ni kan zorba. hoppas ni får en fin semester på Korfu var ni än hamnar!
|
![]() |
|
|