Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-21, 15:41
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Min älskling Bobby

Bobby är en välväxt kille i sina bästa år. En cool typ, inget får honom att skynda sig. Mot smågrabbarna här är han jättesnäll, tolererar deras infall med vänligt ointresse. Han är artig och uttrycker sig väl, fint bordsskick , håller sig snygg och prydlig. En kram har han inget emot, dock förefaller han en aning reserverad mot alltför ivriga beundrarinnor. Soffkudde var ordet.

Sa jag att inget får honom att skynda sig? Fel, fel, fel! Vill man se en gymnast, en bandyspelare, en squashspelare, en brottare...så ska man kasta ut några korvsnuttar framför Bobby; matchen kan börja...

Bobby är alltså en kastrerad treårig hankatt.

Att spela korv är alltså oemotståndligt lockande för Bobby. Han rumlar iväg i vild fart runt köket, jagande korvsnuttarna under stolar och bord, runt runt. Han kastar upp dem i luften och hoppar efter, vänder på fläcken och dunsar ner igen. Han låtsas att han inte ser korvbiten för att strax göra snabba utfall. Han tappar bort den under trasmattan och hittar den igen, mattan ligger som en hög när han är klar...slutligen äter han upp den besegrade korven och letar upp nästa bit.

Bobby har varit nära döden två gånger: som spädis fick alla hans syskon lunginflammation eller liknande och dog, en efter en. Snorande oc hostande klarade han sig igenom krisen. Som tvååring blev han förgiftad, många katter i grannskapet dog, troligen av råttgift, men vi hade atropin och konakion och jag vet inte vad vi sprutade i honom, virade in honom i en filt och vakade natten igenom. Han kom sig ganska snabbt och vi var glada. Har man sett ett djur dö av råttgift glömmer man det aldrig.

När vi åker och fiskar vinkar han av oss, sittande på grindstolpen. När vi kommer tillbaka är han den förste att komma emot oss.

Vi har haft många katter under åren, men ingen som Bobby soffkudde.
Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 15:47
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Min älskling Bobby

Katter är underbara..hälsa Bobby!Hälsningar även från en rätt så lat Bamse(avataren)...som knappt jagar nåt..kan få riktiga tokryck och springa morrande genom lägenheten,och lämna mattorna efter sig i högar..

Senast redigerad av Athanasia den 2008-10-21 klockan 15:51. Anledning: Tillägg..
Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 18:55
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hej, visst är katter härliga. Har haft katter runt mig hela mitt liv. Min 10 åriga hankatt är jättesnäll och är en riktig knäkatt men han kan få sina bustag ibland. Mvh Ann
Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 19:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

ÅH..jag som aldrig haft katt och aldrig längtat heller då jag är allergisk mot katter kan ändå känna ett styng av längtan när jag läser om Bobby!
De katter som dyker upp där vi bor i Grekland kan jag dock klara då vi "umgås" utomhus

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 00:29
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Ha ha! Vad härligt!

Jag älskar djur, speciellt hundar, katter, hästar, kaniner......

Man vet aldrig riktigt vad som händer och det är en del av tjusningen!

Helena S
Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 10:43
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Fikk veldig lyst aa se et bilde av Bobby!
Har du et aa vise oss, Monica?
Takk for herlig innlegg
Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 11:07
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Tyvärr, jag är väl den enda nu levande person i världen som inte har digitalkamera! Men han ser ut som en distingerad herre med brunrandig kostym och vit haklapp.
Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 11:31
Malina Malina är inte uppkopplad

Roligt att läsa om Bobby! Roligt att läsa dina betraktelser överhuvudtaget!!!
Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 23:37
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Vi har två hittekatter...och en kanin som är 100% övertygad om att han är en katt! Han går på kattlådan och klöser katträd (han vet inte hur man gör men han har väl sett katterna så han ställer sig på bakbenen med tassarna upp på klösträdet). Han hoppar och klättrar nästan som en katt.
Undrar vad folk tänker som går förbi vårat uterum när det sitter två katter och en kanin tillsammans och tittar ut. En mycket speciell kanin är det. Han vet så jäkla väl att han inte får vara på övervåningen, och när lusten blir för stor och man vet att han vill upp och man då vänder sig om så kaninen tror att han inte syns, ja då rusar han upp i full fart. Det räcker man ropar hallå där! så tvärvänder han ner igen. En mycket märklig kanin!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:54.