Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-22, 08:24
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Enklaste tvåtusenmetrare?

Hej på er!
Sitter här och försöker få höst och vinter att gå fortare genom att planera kommande kretaresan, fjärde i ordningen. Den här gången tänkte vi ta oss upp på någon av de maffiga topparna som ligger utspridda över ön. Saken är då den att det är jag, som är 35 och van klättrare, men sen är det också mina barn, som är 13 och 9, båda visserligen aktiva och energiska, men jag undrar ändå om det finns någon som kan svara på vilken topp som är lättast att ta sig upp på.
Såg att det fanns något resebrev där Psiloritis var inblandat. Det verkar ju inte vara någon värst ansträngande vandring, om man nu kan ta sig upp till Ideon Andron på 1500 och så vidare upp till någon av sidotopparna. Bara vi bräcker Kebnekajse är vi nöjda.
Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 08:00
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Enklaste tvåtusenmetrare?

Det finnes en rekke fjellturer som helt eller delvis går i oppmerkede ruter, både med og uten guide. Det finnes også enkle steder for overnatting på de lengre rutene. Jeg har som PM sendt et par linker som jeg håper du kan ha nytte av.

JohnS

Senast redigerad av JohnS den 2008-10-23 klockan 08:20.
Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 10:47
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Enklaste tvåtusenmetrare?

Tack JohnS för bra länkar!
Verkar finnas ett par vettiga toppar i Lefka Ori också, men kanske någon kan svara på hur lång tid det kan tänkas ta att köra från Chania till Nidhaplatån, eller åtminstone Anogia?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:25.