|
||||
|
||||
Delfinsafari
Såg att det anordnas delfinsafari från Paleochora. Är det någon som varit på ett av dessa? Hur "säker" är delfinspottingen? Vilka tider på året anordnas de? Min son fyller år 1:a juni, då vi kommer att vara på Kreta, och eftersom just delfiner är hans absoluta favorit (tillsammans med Star Wars, Zlatan och Simpsons ) vore det här den ultimata födelsedagen!
Så - info och tips mottages gärna! //Henric |
|
||||
|
||||
Sv: Delfinsafari
Jodå, Selino Travel Agency arrangerar delfin- och valsafari i havet utanför Paleochora. På direkt fråga nu i höstas svarade man att någon garanti ej ges, men att vid sju av tio utflykter ser man delfiner och vid tre av tio kan även valar skådas.
Länk http://www.paleochora-holidays.com/selino-travel.htm Arne |
|
||||
|
||||
Jag har sett definer några gånger och det har alltid varit i juni. Det är självklart inget statistiskt underlag, men jag tror det kan vara så att de oftare visar sig på försommaren när ungarna är små och lekfulla. Så är det ju också med många andra djur.
Det blir en jättefin födelsedagspresent! |
|
||||
|
||||
Har åkt med den delfinsafarin. Vi såg ingen delfin. Det blev ett hastigt vindomslag så det som hände var att halva båten spydde, detta får man räkna med i det vattnet. Båten är inte heller så stor. Har åkt båt flertal gånger åt båda hållen från Paleochora, har tyvärr aldrig sett nån delfin. Men naturen på sydsidan är mycket pampig från "sjösidan".
|
|
|