|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Trendbrott - billigare MED hotell än flygstol eller One Way med Apollo
Hej!
Har bokat majresan till Kreta och för första gången blir det billigare för oss att köpa en paket-resa med hotell till Georgioupoli i två veckor med Apollo. Att resa med Sterling vill vi inte under de osäkerheter som gäller. Vi brukar ju alltid köpa One Way-biljetter/flygstolar med just Apollo och sedan boka hos våra goda vänner. Men nu ska vi, för första gången på länge inte bo hos "vår familj" utan på ett hotell som vi vet är okay. Tidigare kunde vi tjäna ett par tusenlappar, men som sagt inte nu.... Härligt ska det bli i alla fall - trots att det är långt till maj! Senast redigerad av Nektaria den 2008-10-28 klockan 16:52. |
|
||||
|
||||
Sv: Trendbrott - billigare MED hotell än flygstol eller One Way med Apollo
Ursäkta min undran, men hur är detta möjligt och hur är prisbilden.
Uffe |
|
||||
|
||||
Apollos flygstolar ligger klart i överpris. Jag tror helt enkelt att det rör sig om tillgång och efterfrågan, även om jag har lite svårt att förstå hur man kan betala 3500-4000 kr för en flygstol t.o.r till Grekland...
|
|
||||
|
||||
Whoops det slank iväg.....
Senast redigerad av Nektaria den 2008-10-28 klockan 18:07. |
|
||||
|
||||
Hördu hä va dyrt.
Uffe |
|
||||
|
||||
p
Citat:
Flygstolar t o r Chania för 2 personer 7396 Mat på planet t o r 320 Transfer t o r 280 Boende privat 4000 Summa 11996 One Way biljetter: Utresa från Sverige 2996 mat på planet 320 transfer 280 Hemresa från Chania 3196 transfer 280 Mat på planet 320 Privat boende 4000 Summa 11392 Här blir mat på planet och transfer dyrare eftersom det inte är t o r Flygresa + Transfer + Mat på + flyget + hotell + flygtillägg Summa 11300 Vi har bokat på ett billigt men bra hotell. Tror faktiskt att de har duschförhängen!! Intressant - Det var stor skillnad mot tidigare! Senast redigerad av Nektaria den 2008-10-28 klockan 18:09. |
|
||||
|
||||
Ja, jämfört med tidigare där skillnaden var minst 2000:-. För dem kan man ha mycket kul! Eller hur?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Dock har ju alla flygbiljetter gått upp i pris de senaste åren, så vi får väl räkna med att det bara blir dyrare och dyrare... |
|
||||
|
||||
Vi har ju tidigare, i flera år, just i slutet av oktober och början av november bokat jättebilliga One-Way biljetter. Men det är kanske historia nu! Vi får se hur det ser ut i augusti-september..... när det troligen blir en resa till!
|
|
||||
|
||||
Detta betyder att man får snylta på vänner.
Vad hände med Viking Airlines 995.- Sthlm/Athen och vidare Aegean Airlines 42€ till Xania. Sedan valfritt boende och buss till stan. Så har jag åkt sista åren. I och för sig reguljärt, men. För mig då 2.830.- t&r plus mitt eventuella boende. Det ger ju 5.660.- för två plus boendekostnad. I och för sig ifrågasätter jag inte priset ditt utan tycker bara att det blivit dyrt. Men nån ska väl underhålla Apollo ochså. Sterling håller jag med om att det verkar osäkert. Duschdraperi ingår med all säkerhet!!!, På hotellet. Uffe |
|
||||
|
||||
Själv så hade jag väntat och köpt en flygstol "sista minuten". Nu vet jag inte om ni haft möjlighet till att vara flexibla med avresedatum och så. Själv köpte flygstol "sista minuten" till Kreta 2 gånger i år (maj och månadsskiftet sept/okt) och gav runt 1500 kr båda gångerna. Nu har jag tur som har ett jobb där jag kan vara flexibel ang. avresedatum.
/Marco |
|
||||
|
||||
Märkte till min stora förvåning samma sak i våras när jag skulle boka flygstol till Santorini! Tjänade någon tusenlapp på att boka paketresa med bra hotell, i stället för att själv ordna boende på mina vänners hotell!
|
|
||||
|
||||
Jeg tror, at vi nu skal betale, hvad det reelt koster. Alting er steget i pris, specielt brandstof.
Jeg har selv benyttet one-way tickets fra Apollo på mine rejser til Skopelos. Prisen har før ligget omkring 1500-1600 DKK t/r. I år er prisen omkring 2200-2400 DKK, hvad jeg stadig syntes er billigt. Hvor langt kommer I i Sverige for 1500 DKK? Jeg har en søn, der bor 300 km fra København... En togbillet dertil t/r koster 600 DKK - bare for at sætte det i perspektiv. Bare en tanke. Mette |
|
||||
|
||||
[QUOTE=ulfwiman;150198]Vad hände med Viking Airlines 995.- Sthlm/Athen och vidare Aegean Airlines 42€ till Xania.
Vikings billigast enkel kostar 1595. Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har då jämfört med Apollohotell vi bott på. // Helén |
|
||||
|
||||
Apollo har sikkert gode priser på de hoteller de booker på... Mængde rabat
|
|
||||
|
||||
Jag gjorde ett litet test inför nästa år. En 14 dagars resa.
Tex Hotel Begleri på Antiparos kostar 8 498:-/person Två personer det blir 16 996:- Skulle jag köpa samma resa och ordna boendet själv skulle jag (i värsta fall) få betala: För två personer Flygstol 8 000:- Båtresa 1 200:- Boende ca 6 000:-, vilket blir 15 200:- I mitt "ordna själv alternativ" har jag inte räknat med några önskepriser, förhoppningsvis finns det några fler tusenlappar att spara. // Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-10-28 klockan 20:33. |
|
||||
|
||||
Hm... man kanske ska vara rätt nöjd med den flygbokning vi redan har gjort till Aten trots allt, 2500 kr per person t o r.
I somras flög vi hem från Kreta den 2 juli med Apollo oneway för endast 245 kr per man. Det kan man kalla billigt! Jag tror vi bokade någon gång i december. Carina |
|
||||
|
||||
Citat:
Det har ju varit billigt med Apollo därför har vi väl kanske varit lite enkelspåriga när vi bokat, och inte tänkt på andra resvägar, men vi har också haft svårighet att vara speciellt flexibla vad gäller datum, med tanke på vår jobbsituation. |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|