![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla Amorgosfans!
Nu när Sterling har gått i konkurs (som till min vetskap hade de billigaste biljetterna till Aten, ca 2000kr tur/retur) så måste jag rådfråga er. Hur tar man sig billigt till Aten i juni? Det enda direktflyget jag vet om är SAS, men de vill ha 4.300 kr för sin service. Är det någon som känner till nåt annat flygbolag som har lågpris till Aten? (helst direktflyg) varmaste hälsningar, /Keruben |
|
|||
|
|||
![]()
Nu vet jag ju inte vilka datum du har kollat, men en t/r-biljett med sas från Arlanda till Atén med avgång 7/6 och hemresa 21/6 kostar 2700 på deras egna hemsida (antagligen några hundralappar billigare på nån annan resesajt, typ supertravel). Men du kanske är hänvisad till speciella datum? (det skiljer ju en hel del i pris bara man ändrar nån dag framåt eller bakåt från exemplet ovan).
/Thomas |
|
||||
|
||||
![]()
Numera är det bara SAS och Viking Airlines som flyger direkt till Aten. Om du tittar in på exempelvis www.flygvaruhuset.se så kan du söka fram flera olika avgångar med olika bolag, men de flesta är med mellanlandning.
Är priset 4300 kr tur o retur för 1 eller 2 personer? |
|
|||
|
|||
![]()
Priset var för en person.
Då ringde jag och pratade med en säljare och hon sa att de inte hade lågpris den tiden på säsongen. Vi tänkte åka sista veckan i juni, så jag antar att vi precis missar lågprisbiljetterna som nämns tidigare i den här tråden (2.700 kr). Däremot har jag inte hört talas om Viking airlines. Så jag får väl se vad de har att erbjuda... /Keruben |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sen om deras säljare kallar detta lågpris eller inte är ju en annan sak... /Thomas |
|
|||
|
|||
![]()
Det här bolaget Viking airlines. Är det någon av er som flugit med dem förut?
De verkar inte ha särskilt många avgångar... mvh, /Keruben |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! För oss som har möjlighet att flyga från Rygge(söder om Oslo), finns det biljetter t.o.r i juni för 2000kr.Det är Norwegian som flyger till Aten därifrån, från Arlanda finns ingenting till Grekland ännu.
Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Og jeg har fått til 3100 med KLM, men da med mellomlanding. For meg ble det litt dyrere for at jeg skulle få den tidligste avgangen. Regner med at KLM har omtrent de samme prisene i Norge som Sverige. En annen mulighet er vel å sjekke med Norwegian om de skal begynne med flygninger til Athen eller en øy som kan brukes. De skal jo starte opp hos dere nå. Lykke til! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla svar.
Jag kan också meddela att jag har hört av mig till Norwegian, men de kan ännu inte svara på om de kommer att ta över den rutten. Viking airlines räknar med att komma ut med sin nya tidtabell efter nyår någon gång. Så man får väl vänta och se... Hälsningar, /Keruben |
|
||||
|
||||
![]()
Billigaste från Arlanda är med Lufthansa via ett långt stopp i Tyskland.
Du får då i nuläget en tur/retur-resa för endast 1667 kr vid flera tillfällen ! Tror att SAS är de enda som flyger direkt. De tar ca. 3300 kr vid flera tillfällen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Håll ögonen öppna på SAS eftersom priserna ändras hela tiden. Vi flyger till Aten efter midsommar för 7500 kr för 4 personer. Så det finns billiga biljetter ibland-det gäller bara att ha tur och kolla just den dagen de har en drive. Lycka till! /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Apollo flyger ju oxå på Aten...
|
|
||||
|
||||
![]()
Men till hutlösa priser...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den 18/6 --10/7 betalar vi 2600:-/person Göteborg-Aten. Vi flyger från Göteborg kl 17,15 via Frankfurt och ankommer Aten 01,15. Tillbaka från Aten kl 13,55 till Göteborg 18,20. Transfern vid båda tillfällen är i Frankfurt och 1-2 timmar lång.
2007 betalde vi vid samma tidpunkt från Köpenhamn med Sterling 2400:-, då tillkommer resa, parkering etc. Att ankomma på natten till Aten tycker vi kan vara ganska bra, sova några timmar på flyget, och på flygplatsen, för att sedan ta sig till någon av hamnarna, och ute med de första morgonbåtarna. Vi kanske hade kanske kunnat få tag i biljetter några 100-lappar billigare per person, men vi vill inte ha 5-6 timmar vänte tid vid transfer. Tobbe |
|
||||
|
||||
![]()
Bra pris! Och hyfsat bra flygtider
![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Vi flyger med SAS/Lufthansa, båda gångerna med mellanlandning i Frankfurt. För din information brukar jag kolla resor på: http://www.flygresor.se/, där finns nu, på de dagar som vi flyger, resor för 2800:-/ person, med hyfsade flygtider. Allt är ju beroende på vilka dagar man väljer. Tobbe |
![]() |
|
|