![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kan det finnas underlag för ett underforum med skojiga och originella fortskaffningsmedel? Typ:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Måste bara vara import från öst
Uffe |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Vi såg också en rolig bil. Den finns i Plomari Lesvos. |
|
||||
|
||||
![]()
I Plomari såg jag flera skojiga fordon men på bild finns de inte. Fanns också gott om halv och helförfallna ruckel där det syns att det en gång varit stolta och fina hus. Undrar varför är ön ovanligt fattig?
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Till *anpe*
Det fattas bara hela familjen i hytten och två getter på flaket. Urgrekisk, men de håller på att försvinna tyvärr. Även de gamla jordbruksredskapen som var så vanliga förr. Två hjul fram vid motorn och långa styrskänklar, en kuskbock och ett stort flak med meloner. Det var länge sedan jag såg en sådan. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
När jag fick punka på moppen några veckor sedan ringde jag efter en trehjulig MC som tog mig och moppen till verkstan. Den stånkade långsamt i uppförsbackarna, men det tog vi igen när det bar neråt sen...Jag fick nätt och jämnt plats bredvid chaufförsgubben. Fordonet vibrerade kolossalt, mina fötter blev alldeles konstiga. Men uppdraget utfördes till full belåtenhet!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte om denna kan kallas skojig eller om jag ska kalla den söt. Var bara tvungen att fota den
![]() http://i366.photobucket.com/albums/o...lder/stbil.jpg |
|
||||
|
||||
![]()
Snygg.
En äkta liten micro FIAT. De är sällsynta. Är bilden gammal? En fördom! Denna bil med 5 polacker och halva hemmanet på taket? Skäll inte nu, jag har sett det i bärskogarna här uppe. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Denne lille fiaten har stått parkert i tverrgata ved siden av Annapolis hotell på Rhodos i flere år. Det er en eldre mann som eier den. Det er mange som har beundret denne bilen når de har gått forbi
|
|
||||
|
||||
![]()
Nästan så jag tänkte att du skulle känna igen den Moelv
![]() ![]() (För er som inte vet så är det en FIAT 600) Irene |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att det blev liv i tråden. Här en till läckerbit:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det framgår ju ganska klart att funktionen är viktigare är utseendet på de bilder som visas. Det handlar bara om att transportera "rumpan" från A till B samt helst få med sig så mycket prylar man kan.
-Var i Sverige kan man se någon ta traktorn för att handla? Bara en stilla undran. Kul tråd/ämne, gärna fler bilder. Jag har mpnga, men de finns i Sthlm på dia och mitt X lämnar inte ut de, ca 2000 st från Grekland. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Nja, det är en Fiat 500, 600 är betydligt större.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min bror hade en sån som förstabil, det var 1955 och på fotot i mitt gamla album ser han väldigt stolt ut. Bilen har taklucka och kromlister, dörren öppnas framåt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad säges om denna "Freeza"?? Alltså en jordfräs med tillhörande kärra.
http://snack.aftonbladet.se/viewAlbu...&imageId=11879 Arne Med Hustrun på Freezan... |
|
|||
|
|||
![]()
Har jobbat åt Sveriges utlandsstyrka flera gånger i Bosnien och Kosovo, där kallades denna jordfräs allmänt för Balkanmoppe
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De borde finnas ett forum, med underforum, för bilder. Jag gör en anteckning om det Birger.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar att titta på bilder men har inte kommit till stadiet att placera mina på en hemsida så några bilder här blir det inte än. Hittade en mycket rolig bild som jag glömt att jag tagit bland mina Lesbosbilder med en halvfull lastbil av skrot övergiven vid ett lika övergivet hus. Frågade i en annan tråd om någon vet varför just Lesbos har så många föfallna ruckel. Vet du Janne om ön är ovanligt fattig eller är de bara dåliga på att städa upp efter sig?
Eva |
![]() |
|
|