![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja här har man blivit rökfri, men man tuggar nicotugummi hej vilt!
![]() Är inne på tredje dygnet och det går ganska bra,hoppas att det inte kommer att kännas värre! Har helt beslutat att nu får det vara slut! Tänker inte låta det där lilla monstret få ta över mig nå' mer!!!! Undrar om nå'n av er har läst boken " Äntligen icke rökare", om inte ni rökare har gjort det, gör det. Det blir liksom helt självklart att sluta med detta otyg! Jag är så stolt över mig själv ![]() ![]() ![]() /Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Klart du ska va stolt
![]() Jag har varit rökfri i ett år och två månader nu, är fortfarande röksugen ibland men det går snabbt över. Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Keep up the good work.
Jag har slutat 2 gånger och hållt upp 5 år båda gångerna men har åkt dit igen. Mitt sluta skedde utan hjälpmedel, la bara av tvärt. OK de första dygnen var värst, men med mandariner so substitut gick det bra. Uffe (snart dags igen?) |
|
|||
|
|||
![]()
Lycka till, jag har bestämt datum till den 25 november för att sluta. Få se om det håller. Håll ut, tänk så många resor du kan gör för rökpengarna,
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Måste säga att det går bättre än förväntat!
![]() ![]() / Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Kom att prata med en grekisk man då jag var statist på en filminspelning, han hade lyckats sluta röka med hjälp av att tugga på kryddnejlikor! Det ska tydligen finnas ett lugnande ämne i denna krydda som påminner om nikotin. Inte vet jag men det kanske är värt att prova.
Själv slutade jag röka (har dock bara rökt regelbundet då jag arbetade i Grekland, inte i Sverige då jag var en klassisk "feströkare") den 30e Juli 2002, mycket pga att min pojkvän (numera man) helt enkelt vägrade pussa mig om jag rökte. Nykär som jag var så gav det sig själv och ett halvår senare var jag gravid och rökningen lämnades längre och längre bakom mig! Lycka till all ni som kämpar, det är klart ni fixar det ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter spännande med kryddnejlika, måste testa!
Funkar det är det ju toppen, mycket billigare ![]() / Kerstin |
|
|||
|
|||
![]()
Har hört mycket positivt om kryddnejlikor! Ska tydligen skydda mot infektioner också.
|
![]() |
|
|