|
|||
|
|||
Kalives
Hej!
Vi är ett par från Sverige i 50-årsåldern som flyttar till kreta närmare bestämt byn Kalives den 1 mars nästa år.Vi har under många år tillbringat våra semestrar på Kreta och blivit alldeles förälskade i ön och dess befolkning. Vill gärna ha kontakt med några svenskar som redan är bosatta där eller i närheten för råd och tips inför flytten. Tacksam för svar. Eva o Anders |
|
||||
|
||||
Sv: Kalives
Lycka till med flytten. Blir lite nyfiken eftersom ni flyttar mitt i arbetsför ålder. Har ni hittat jobb där nere eller är ni ekonomiskt oberonde?
Eva |
|
|||
|
|||
Hej Eva!
Efter att ha arbetat i 35 år har vi nyligen fått pension,och eftersom vi båda mår bra av värme så var detta ett enkelt beslut.Vi kommer att leva och bo billigare där än här hemma.En gammal dröm som nu går i uppfyllelse. Eva o Anders |
|
||||
|
||||
Härligt att kunna pensionera sig redan i 50-årsåldern. Jag räknar med att jobba till minst 67 om hälsan står mig bi så det är tur att jag har ett intressant jobb.
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Kul att ni uppfyller era drömmar. Jag bor själv i Georgioupolis sedan 7 år tillbaka men arbetar i Kalyves. Jag vet inte om jag kan hjälpa er på något sätt men svara gärna så gott jag kan på ev. frågor. Jag och min familj har också blivit förälskade i Kalyves och letar för tillfället efter land eller hus här i byn, så vi kanske kommer att ses framöver vem vet. MVH Helene |
|
|||
|
|||
Hej Helena!
Alltid roligt att få höra ifrån någon som också älskar Kalives,just nu har vi inga frågor men vi kommer säkert på nya.Just nu har vi fullt upp med allt här hemma som måste fixas innan flytten,men vi hör av oss. Mvh Eva o Anders Får man fråga var du jobbar med i Kalives? |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag arbetar som mäklare på företaget Hellenic Homes. Sitter just nu på kontoret och tittar ut över den vackra kyrkan som ligger mitt i byn. Vi har fortfarande sol och 20 grader här nere, nog för att det är härligt men man får ju ingen direkt julkänsla kan jag säga. |
|
|