|
||||
|
||||
Inför Julen
Hej på er
En liten uppmuntran inför jul och festligheter. Publicerad med tillstånd från Inga-Lill, min väninna och mentor på Kreta. Turistvisan (Kreta) Melodi:Pepparkaksgubbar Vi komma, vi komma från Sveriges kalla land, Att sola och bada vid Kretas fina strand. Så bruna, så bruna vi bliver i vårt skinn. Det härligt är, man känner sig så glader i sitt skinn. Vi dricker och äter, här är så goder mat, och när man har semester då skall man vara lat. Vi älskar vårt Kreta, du är en ljuvlig ö. Nu skall vi vända åter hem till vinter, slask och snö. //Inga-Lill Håll till godo Uffe (Moderator, flytta i fall fel plats) |
|
|||
|
|||
Sv: Inför Julen
HÄRLIG!!!!
TACK! Lissi |
|
||||
|
||||
Fyndig, minst sagt!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Helt rätt Lissi
Men Inga-Lill får ursäktas då hon bott där i 22 år. Hon var alldeles nyss "borta" i Sverige. Uffe Pse gillade din Chikadans morgonkonsert. |
|
|||
|
|||
Oj, TACK...Har Du läst den ..Så kul att Du gillade den!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Den här fina sång måste vi sjunga på lördag hemma hos oss. Vi får fira julafton på lördag redan, därför jag och min dotter jobbar julafton sent. Bjuder på grekisk mat denna julen. Varför måste det vara ett svenskt julbord ? Det får vi sen hos min mamma och pappa+syskon den 26. Roligt att göra det lite med väme av grekisk mat och sen avsluta framför tv med semesterbilderna från Kreta. Här i Höllviken är det rått och kyligt ända in i märgen. Birgitta 63 |
|
|