|
||||
|
||||
Nu snöar det !
Första snön gör en glad. Först såg det mer ut som pärlsocker och det kommer och går hela tiden. Vill ej lägga sig just nu men sen börja det likna små snöflingor som dansar runt med vinden. Det ska bli roligt och se hur det utvecklar sig mot kvällen när vi ska köra upp till stugan. Tur vinterdäcken är på.
Hur har ni det i övriga Sverige med snön ? Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Sv: Nu snöar det !
Tyvärr alldeles för lite. Bara ett mycket tunt snötäcke men visst lyser det upp lite i mörkret. Vill ha minst 1 dm nu.
Eva |
|
||||
|
||||
Jo tack, inte skoterföre direkt bara 2-3cm.
-Men visst är det trevligt när det snöar? Livet blir ljusare. Uffe |
|
||||
|
||||
I söndags snöade det här i Stockholm. Dock blev det inget kvar på marken...
|
|
||||
|
||||
Som vanligt- ingenting, fast i morse låg det en halv cm. Det är nästan ingen idé att det kommer något heller, det får ju nästan aldrig ligga kvar. Ligger bara kvar så länge att det skapar oreda i trafiken och man blir tvungen att skotta uppfarten, sedan töar det bort i 99 fall av 100.
// Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Har ni minus nu ? Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Här i Norrköping har det kommit några flingor. Men det är ingen tjäle i backen så det är inget som blir kvar. Bara för stunden.. sen borta. Men det ska bli lite kallare nu i några dagar. Så vem vet..
|
|
|||
|
|||
Spridda snöbyar i Lund...Vitt på taken och puder på marken! Så ljust det blirJag måste nog börja tänka på vinterdäck!
Lissi |
|
||||
|
||||
Jo Birgitta. Rysansvärt Kretaväder -14 ute och lätt snöfall.
Jag har varit i stan och handlat. Det blev Entrecoté med "färdig" potatisgratäng jag var lat och har inte provat den tidigare. Hoppas att det blir gott i min ensamhet . Ja, jag gnäller inte, bara konstaterar. Uffe |
|
|||
|
|||
Vi har ganska mycket snö.Förra helgen låg den kvar på alla träd och det var ett riktigt jul landskap.Då tycker jag det är trivsamt!Idag har jag och min kompis sparken tagit en tur på sjön,smög efter kanten för man vet ju aldrig.Det är så jädrans skönt att kunna forsa fram på sparken men då måste man ju veta att isen håller.Väntar med det ett tag till.
Pia i Härnösand |
|
|||
|
|||
Det är underbart härligt, ca -5 och drygt 1dm snö! Vid 13-tiden föll det "julaftonflingor". Hundarna är som tokiga i snön. Jag som trodde att mina grek-hundar skulle vägra gå ut. Fryser,nej inte då! Jag fryser inte hälften så mycket som under vintrarna i Grekland.Nu känner jag hur mycket jag saknat vinter och snö!
|
|
||||
|
||||
Här litte norr om Sthlm började det precis! Jättefint och mycket bättre med några minus än blask blask blask... I morgon åker ljusslingan ut i granen på tomten!
|
|
||||
|
||||
Ha det så bra i snöyran, alla vänner! Här drar det ihop till storm, men det är varmt ute. Nu stänger jag ner datorn och känsliga elprylar, för vår elförsörjning är så ojämn i oväder.
|
|
|||
|
|||
Oj så fint här är i Lund nu..alldeles vitt och massor av barn ute för att kasta snöboll och göra julänglar i snön!!
|
|
|||
|
|||
Jag skrev så här till en god vän för en stund sedan:
Med tanken på vädret idag har jag äntligen fått min misstanke om att Gud har humor bekräftad! Jag såg honom framför mig i förmiddags sittande och ha tråkigt i väntan på att få ta en Fredagsemwhiskey. Så vad skulle han göra för att roa sig fram tills dess det var dags? Efter att ha funderat en kort stund kom han på den brilljanta idén att låta det snöa över Skåne! Det brukar alltid ge upphov till stor munterhet.... :-))) Vi har fått närmare 5 cm snö i Svedala (20 Km utanför Malmö, för de som inte känner till stället) under dagen den 21 Nov! Det måste vara nytt rekord!? Jag kan se rubriken i Sydsvenskan i morgon: SNÖKAOS! Hoppas verkligen inte att det är ett tecken inför vintern.... Brrr.... |
|
||||
|
||||
Snökaos,hmm... men det tog 2 timmar att köra från Malmö och 5 mil norrut eftermiddags. Men som norrlänska har jag dock respekt för skåningarnas syn på snö och halka för aldrig har jag varit med om halare vägar än här i Skåne. Men i motsats till Peter (förlåt Peter) så hoppas jag på en vit och riktigt kall vinter i Skåne.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Även jag hoppas på en VIT jul... just nu Norr om Sthlm så snöar det men det lär vell inte ligga kvar, sitter och surfar på stugor i fjällen... funderar på att ta familjen uppåt i landet och fira julen... tänk en stuga som har utsikt över vita berg och en öppen spis!....
Camilla som drömmer just nu... |
|
||||
|
||||
Alldeles färsk bild från Bandhagen. Nu blir det till att ge talgoxarna frön!
Hälsningar Lena |
|
|||
|
|||
Åhhhhh, vad fint
Jag blir verkligen avundsjuk, börjar sakna snön och den friska höga luften. I Athen är vädret idag blåsigt och grått. Skulle hellre vilja vara i Stockholm idag. Monica |
|
|