|
|||
|
|||
Transavia..
..tar tydligen över lite av Sterlings rutter. Någon som vet något om dem? Verkar vara Air France och KLM som äger.
|
|
||||
|
||||
Sv: Transavia..
Oj, vad är detta för bolag? Verkar som de bara flyger från Köpenhamn, eller har jag fel?
|
|
||||
|
||||
Nja, De opererar at moment från Köpenhamn, och de erbjuda en tor Köpenhamn-Chania för i runda slängar 164€
Arne total cost of this booking € 164.49 including € 69.99 taxes and surcharges fuel surcharge€ 42.00passenger service surcharge€ 12.00passenger service surcharge€ 15.99total€ 69.99 including € 7.50 administration fee [LEFT]The total administration fee is € 7.50.[/LEFT] for ticket 1 adult(s) |
|
|||
|
|||
[quote=carjoh;152351Verkar vara Air France och KLM som äger.[/quote]
Du har helt rätt. Transavia är ett helägt dotterbolag till KLM och Air France. Så de har rätt stabila ägare. De tar nu över en del av Sterlings turer från Kph. Jag har ingen aning om vilka plan de flyger med eller något annat om dem. Men det är nog inget bolag som går KK direkt. Bolaget har funnits i ca 20 år och lär nog klara sig hyfsat med de ägarna. |
|
||||
|
||||
Man tackar för den infon! Kankse blir det bolaget som räddar vår semester!Med billigt flyg från Sthlm till Köpenhamn (SAS eller Norweigan har riktigt bra priser) och sen vidare till Chania med Transavia så ser det riktigt bra ut. Inte lika billigt som Sterling var men ändå lååååångt mycket bättre än tex flygstolar md Apollo och så blir det en mellanlandning mindre än om vi skulle flyga med tex CSA!
En fråga till er som rest med Noewigean: De har bara resor tom Mars ute just nu,när släpper de sommarresorna? I Mars har jag sett flyg till Köpenham för 299kr-ca500kr. Är det deras normala priser? kan man räkna med ngt liknande om vi ska flyga i Juli...? |
|
|||
|
|||
Du kan även flyga till Malmö med tex Malmö Aviation. Så ta bussen in till Centralen, ca 45 min, och sedan tåget över till Kastrup 22 min. Tåget går 3 gånger i timmen mellan 06 och 24. Man tar rulltrappan upp från perrongen så är man i ena avgångshallen...
Lite stökigare och bökigare men ändå ett bra alternativ om det skulle vara för dyrt eller fullt till Kastrup. |
|
||||
|
||||
Tack, ska kolla!
|
|
||||
|
||||
Förresten, är det från Kastrup som Transavia flyger eller finns det fler flygplaster?
|
|
|||
|
|||
Nu är det bokat. Köpenhamn - Chania enkel resa för 4 pers = 4100 kr. Dvs halva priset mot apollo oneway.... Så nu kan man börja leta hotell på norra sidan..
Vet inte om de flyger från fler ställen här omkring. Deras sida är www.transivia.com. Mvh Carina |
|
|