|
|||
|
|||
Kastelli vs Paleochora
Har en fundering på att boka resa nr 2 (resa nr 1 går till Rethymno) och har tittat lite på Kastelli o Paleochora, verkar sådär lagom "stora" och mysiga. Ni som har erfarenhet av dessa 2 platser kan väl ge lite synpunkter, har bara läst lite om dom på Apollos resesida. Vilket skulle ni föredra ? Är Pal ett "blåshål" ? Har läst lite här på forumet och det verkar som att det blåser nästan jämt där men blåser gör det väl mer eller mindre på alla platser. Är ju en bit ner till Pal från flygplatsen men annars verkar det mysigt och lugnt o skönt. Vi funderar hit o dit och kan inte bestämma oss. När man läser på Apollos sida så verkar bägge ställena så där mysiga som vi vill ha det men ni som varit där, kanske på bägge platserna, kan väl ge mig lite synpunkter.
|
|
|||
|
|||
Sv: Kastelli vs Paleochora
Pale är en lite trevlig fiskeby, många tavernor och små gator, kanske lite för lungt för 10-14 dagar. Blåser enligt lokalbefolkning en stor del av året. Sandstranden är då inget alternativ. Men man kan hitta några mindre blåsiga bukter.
Kastelli är större, men trevlig. Fårn kastelli ta ni er lättare in till Chania om ni vill. /Nico |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Det finns mer om Kastelli i denna inte alltför gamla tråd.
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=16881 Hasse |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Om jag skulle välja mellan Kastelli och Paleochora skulle jag 100 gånger av 100 välja Paleochora.
|
|
||||
|
||||
Instämmer med ovanstående talare
|
|
|||
|
|||
Vad är det som gör att du hellre väljer Pal ?? Kul att veta bara ....
|
|
|