|
|||
|
|||
Japp .....
Japp då har jag bestämt mig för 2 veckor i Geo nästa vår, kunde inte låta bli då jag blivit helt tokig på att se detta ställe som verkar vara så där jättetrevligt som man bara önskar sig ! Nu har jag en helt annan fråga, som kanske inte hör hemma här på forumet men jag provar o ser om jag får nåt svar. Vi kommer att flyga med SAS ner och nu undrar jag om någon åkt med dom och vet hur deras flygmat är ? Tvekar med detta att beställa eller inte beställa, mest beroende på att vi kommer ner sent på kvällen, 22-tiden, och har ingen aning om man kan handla nånting vid den tidpunkten därnere. Hur gör alla ni andra som kommit ner sent på kvällen ?
|
|
||||
|
||||
Sv: Japp .....
I somras var vi inte vid hotellet (i Analipsi) förrän närmre midnatt. Det var fortfarande öppet överallt och vi hann t o m handla till frukosten i en liten affär bredvid hotellet.
Jag tror inte ni kommer att få några problem med att få något i magen vid 22-tiden. Hälsningar Stinab PS. Flygmaten vet jag ingenting om.... |
|
||||
|
||||
Vi beställer aldrig mat på flyget. Dels tar det bara runt 4 timmar, dels är det lätt att ta med sig lite frukt, om man nu skulle drabbas av plötsligt sug.
När vi var på Kreta senast, i september i fjol, kom vi ner sent på kvällen, minns inte exakta tiden, men efter att ha väntat på bagage, transfer, checkat in osv, fann vi oss sitta och äta kl halv tre på natten. Barnen tyckte just det var häftigare än hela resan sig. Så det går alltid få tag på mat om man nu vill ha det så sent. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi har flugit med SAS några av gångerna vi varit på Kreta. Vi har också beställt flygmat då. Det är omöjligt att säga hur den är. Smaken är olika! Flygmat är ju alltid flygmat..... SAS har i alla fall varit varken bättre eller sämre än Novair som Apollo vanligtvis flyger med. Det är svårt att säga om det finns restauranger öppna i Geo efter 24.00 numera. Det har förändrats mycket senaste åren. I maj har ju inte heller säsongen börjat riktigt. När vi var nere i maj nu i år var det tämligen stängt efter 24.00. Supermarkets är också stängda efter 24.00 (eller tidigare) Om ni landar 22.00, är ni i byn kring midnatt. Är ni i byn 22.00 är det inget problem alls. Lena Senast redigerad av Nektaria den 2008-12-04 klockan 09:51. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|