Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-03, 15:33
peppssan peppssan är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Japp .....

Japp då har jag bestämt mig för 2 veckor i Geo nästa vår, kunde inte låta bli då jag blivit helt tokig på att se detta ställe som verkar vara så där jättetrevligt som man bara önskar sig ! Nu har jag en helt annan fråga, som kanske inte hör hemma här på forumet men jag provar o ser om jag får nåt svar. Vi kommer att flyga med SAS ner och nu undrar jag om någon åkt med dom och vet hur deras flygmat är ? Tvekar med detta att beställa eller inte beställa, mest beroende på att vi kommer ner sent på kvällen, 22-tiden, och har ingen aning om man kan handla nånting vid den tidpunkten därnere. Hur gör alla ni andra som kommit ner sent på kvällen ?
Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 09:14
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Japp .....

I somras var vi inte vid hotellet (i Analipsi) förrän närmre midnatt. Det var fortfarande öppet överallt och vi hann t o m handla till frukosten i en liten affär bredvid hotellet.
Jag tror inte ni kommer att få några problem med att få något i magen vid 22-tiden.

Hälsningar
Stinab

PS. Flygmaten vet jag ingenting om....
Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 09:15
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Vi beställer aldrig mat på flyget. Dels tar det bara runt 4 timmar, dels är det lätt att ta med sig lite frukt, om man nu skulle drabbas av plötsligt sug.
När vi var på Kreta senast, i september i fjol, kom vi ner sent på kvällen, minns inte exakta tiden, men efter att ha väntat på bagage, transfer, checkat in osv, fann vi oss sitta och äta kl halv tre på natten. Barnen tyckte just det var häftigare än hela resan sig. Så det går alltid få tag på mat om man nu vill ha det så sent.
Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 09:49
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av peppssan Visa inlägg
Vi kommer att flyga med SAS ner och nu undrar jag om någon åkt med dom och vet hur deras flygmat är ? Tvekar med detta att beställa eller inte beställa, mest beroende på att vi kommer ner sent på kvällen, 22-tiden, och har ingen aning om man kan handla nånting vid den tidpunkten därnere. Hur gör alla ni andra som kommit ner sent på kvällen ?
Hej!
Vi har flugit med SAS några av gångerna vi varit på Kreta. Vi har också beställt flygmat då. Det är omöjligt att säga hur den är. Smaken är olika! Flygmat är ju alltid flygmat..... SAS har i alla fall varit varken bättre eller sämre än Novair som Apollo vanligtvis flyger med.

Det är svårt att säga om det finns restauranger öppna i Geo efter 24.00 numera. Det har förändrats mycket senaste åren. I maj har ju inte heller säsongen börjat riktigt. När vi var nere i maj nu i år var det tämligen stängt efter 24.00.

Supermarkets är också stängda efter 24.00 (eller tidigare)

Om ni landar 22.00, är ni i byn kring midnatt.
Är ni i byn 22.00 är det inget problem alls.

Lena

Senast redigerad av Nektaria den 2008-12-04 klockan 09:51.
Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 11:54
peppssan peppssan är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Nektaria Visa inlägg
Hej!
Vi har flugit med SAS några av gångerna vi varit på Kreta. Vi har också beställt flygmat då. Det är omöjligt att säga hur den är. Smaken är olika! Flygmat är ju alltid flygmat..... SAS har i alla fall varit varken bättre eller sämre än Novair som Apollo vanligtvis flyger med.

Det är svårt att säga om det finns restauranger öppna i Geo efter 24.00 numera. Det har förändrats mycket senaste åren. I maj har ju inte heller säsongen börjat riktigt. När vi var nere i maj nu i år var det tämligen stängt efter 24.00.

Supermarkets är också stängda efter 24.00 (eller tidigare)

Om ni landar 22.00, är ni i byn kring midnatt.
Är ni i byn 22.00 är det inget problem alls.

Lena
Tack alla ni för dessa svar. Jag bryr mig inte om flygmaten utan tar det som det kommer. Och resan blir av i Juni, jag kanske skrév Maj men har väl snurrat till det då. Ska bli helt ljuvligt, och vi blir säkerligen inte besvikna på nånting. Nu blir det att vänta o vänta men för varje dag som går är det en dag närmare.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.