![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, då tillhör man skaran hundägare.
Vi har redan katter sedan många år men sedan 3 veckor tillbaka bor det en "liten" tik hos oss också! Hon är 16 månader och en härlig blandning mellan dalmatiner-labrador-cocker spaniel. Det är som att få en tonåring till i huset! Hon hette Yamaha hos sin förre ägare men vi döpte snabbt om henne till Yamas. Ska bli kul till sommaren när vi är ute i trädgården och kallar på henne... Vår nye granne är grek ![]() Nu har alla lärt känna varandra och allt går jättebra. Inne är hon lydig, uppmärksam, lugn och kelig. Ute har vi lite mer att jobba med. Hon var inte så koppeltränad och drog något alldeles förskräckligt i början. Nu går det bättre och bättre för var dag, klarar t o m att gå fot riktigt bra längre sträckor. Vilken motion man får! Hälsningar Stinab ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är de härliga varelser, vi har en gammal cockerspanieltik, hon blir sju år i februari.
Du kommer att, om du inte redan gjort det, upptäcka att det finns väder då ENDAST hundägare är ute... ![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Så sant... så sant... ![]() Stina |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade fram till 1995 en strävhårig Tax!!! Envis som synden och enligt Hustrun hade hundkräket tagit över som ledarhund i familjeflocken....
Hunden var dock försedd med en viss trulig Charm som dessvärre endast Arne uppfattade..... "Kommer kallad, men ej strax, ty född till slav är ingen Tax" Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Grattis till hunden! I helgen är det hundutställning i Älvsjö utanför Stockholm. Kan jag ska jag gå dit. (Jag brukar vara "barnvakt" till en Bichon Havanais som heter Leo. Han är sååå söt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Själv har vi en pudel toy som heter Pluto och blir i år 6 år, en vit Malteser som går under namnet Max han är ca 2 år, båda hundarna kommer från Grekland
![]() ![]() ![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Spanish Garbage Dog
Har jag en hemma men har haft två (en fick tyvärr avlivas förra året p.g.a hög ålder).Det är en underbar ras som bara inte är charmig utan också billig då man får, så att säga, X antal okända hundar i ett, s.k gatukorsningar. Denna underbara varelse var vid ankomst till Sverige inte bara orumsren (kan man säga så fniss) utan också ovan att vara inomhus. Det var väldigt bra att den ej var rumsren för då fick vi renoverat och lagt nya golv mycket snabbare. Nu är han en medelålders herre som är lydig och rumsren. Vi älskar honom så Åse |
![]() |
|
|