Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-10, 07:51
Sandy-Bells avatar
Sandy-Bell Sandy-Bell är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Lefkos/hotell!

Hejsan! Mitt första inlägg på sidan, jag får hoppas att jag gör rätt nu... Jag och sambon börjar längta efter en Greklandssemester till sommaren, och efter mycket sökande här på Kalimera lutar det nu åt Karpathos. Vi är ute efter ett ganska lugnt ställe, som dock har ett antal olika tavernor och restauranger, fina stränder och klart vatten. Jag tror att Lefkos skulle passa oss. Nu till frågan. Har någon av er åkt med apollos charter till Lefkos, och har ni någon erfarenhet av hotellen där? Jag funderarade lite på Gorgina and Sofia, ligger det bra till? Andra synpunkter??

Tacksam för svar...
Svara med citat
Gammal 2008-12-10, 11:54
Agfa Agfa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Lefkos/hotell!

HEJ Sandy-Bell!
Besökte ön första gången i september i år och vid bodde då i Lefkos! Vi var ute efter lugn och ro, fina stränder och lagom många tavernor/restauranger att välja på! Kan varmt rekommendera Ammos rest.!
Vi fick vad vi sökte i Lefkos! Bussfärden dit är ett hisnande äventyr och naturen dramatisk!
Solnedgången är ett nytt skådespel varje kväll!
Vi bodde på Three Dolphins som vi upplevde som "sisådär".
Ny resa är bokad - även denna gång med Apollo-charter - till Lefkos i september 2009 och då bor vi på Gorgina and Sofia, som ligger bra till i byn och som vi fått rekommenderat från andra nöjda gäster som bott där!

LYCKA till med bokningen!

Hälsningar AGFA
Svara med citat
Gammal 2008-12-10, 19:16
Sandy-Bells avatar

Tack för ditt svar, AGFA! Det låter ju som att detta blir toppen för oss. Skönt att veta att andra har varit nöjda med hotellet, sådant betyder mycket. Vi får se om det kommer in fler synpunkter på hotellet! Tack!
Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 22:25
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Sandy-Bell Visa inlägg
Hejsan! Mitt första inlägg på sidan, jag får hoppas att jag gör rätt nu... Jag och sambon börjar längta efter en Greklandssemester till sommaren, och efter mycket sökande här på Kalimera lutar det nu åt Karpathos. Vi är ute efter ett ganska lugnt ställe, som dock har ett antal olika tavernor och restauranger, fina stränder och klart vatten. Jag tror att Lefkos skulle passa oss. Nu till frågan. Har någon av er åkt med apollos charter till Lefkos, och har ni någon erfarenhet av hotellen där? Jag funderarade lite på Gorgina and Sofia, ligger det bra till? Andra synpunkter??

Tacksam för svar...
Hejsan. Jag är rätt så ny på kalimera så detta svar kommer kanske lite sent till er. Vi har varit två ggr till Lefkos by och bott båda ggr på Sofia and Gorgina. Vi tyckte mycket om ägarna av hotellet väldigt vänliga dock inte påträngande. Det var tre år mellan våra besök men dom kände direkt igen oss då vi kom andra gången.. Lefkos by är enbart avkoppling. Ett citat från en resenär" Går det några utflykter härifrån? Nej det är hit utflykterna går svarade en hotellägare" slut citat. Det stämmer väldigt bra för varje dag kom det dit många dagsgäster både med buss och bil. Ingen shopping endast några MINImarkets men dom har allt man behöver för en eller två veckor. Mysiga tavenor finns det, vissa där man får gå in i köket 0ch välja sin meny. Ett dramatiskt landskap på vägen dit, så även i byn. Har fått en beskrivning av Lefkos, sista stoppet före paradiset. Vi kommer absolut att återvända hit men vi väntar kanske nåt år. Det är så många grekiska öar och platser man vill besöka. Hoppas detta svar har varit till hjälp för er, vi älskar dock denna plats. Hör av er om ni vill ha mer info. MVH KK
Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 22:58
Sandy-Bells avatar

Tack så mycket för ditt svar. Vi har ännu inte bokat vår resa, då det hänger lite på jobb och andra praktiska detaljer, så ert svar var absolut till hjälp. Det låter som att vi skulle trivas i Lefkos, och även med just detta hotell! Tack!
Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 23:24
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Citat:
Tack så mycket för ditt svar. Vi har ännu inte bokat vår resa, då det hänger lite på jobb och andra praktiska detaljer, så ert svar var absolut till hjälp. Det låter som att vi skulle trivas i Lefkos, och även med just detta hotell! Tack!
Svar från KK. Glömde berätta att vi har besökt Lefkos i slutet av september. Vi hade installerat oss ca 15.00 gick och handlade sen tog vi oss första badet i ett ljummet medelhav på aftonen. Helt fantastiskt. En viktig upplysning. Det finns bara ett visst antal bussar på denna ö. Vi fick vänta på flygplatsen en stund på bussen som skulle ta oss ut till Lefkos. Redan där fick man varva ned, gå till tavernan vid den lilla flyplatsen ta ngt att dricka och känna av den grekiska atmosfärden.
Vi är 50+ som gillar att ta det lungt, men som även vandrar väldigt mycket på våra resor. Från Lefkos finns det några olika vandringsleder om man gillar sådant. MVH KK
Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 23:42
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av KK Visa inlägg
Svar från KK. Glömde berätta att vi har besökt Lefkos i slutet av september. Vi hade installerat oss ca 15.00 gick och handlade sen tog vi oss första badet i ett ljummet medelhav på aftonen. Helt fantastiskt. En viktig upplysning. Det finns bara ett visst antal bussar på denna ö. Vi fick vänta på flygplatsen en stund på bussen som skulle ta oss ut till Lefkos. Redan där fick man varva ned, gå till tavernan vid den lilla flyplatsen ta ngt att dricka och känna av den grekiska atmosfärden.
Vi är 50+ som gillar att ta det lungt, men som även vandrar väldigt mycket på våra resor. Från Lefkos finns det några olika vandringsleder om man gillar sådant. MVH KK
P.S Vi har besökt många grekisk öar och grekiska platser men Lefkos by har satt sig lite extra djupt i våra hjärtan.
Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 11:16
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ikke noen by akkurat..., men et deilig sted.

I denne gamle linken står det mye om Lefkos, og hotellet du søker er enten det helt til høyre eller et som ligger rett ved siden av dette igjen (tror helst det siste, men tror det er samme eiere)
Da refererer jeg til det siste bildet i tråden...

Vi bodde på Golden sands, til venstre der hvor det ligger en taverna ...
Deilig, rimelig hjemmelaget mat der..

På oversiktsbildet som er det første av 5 bilder i et inlegg , ligger disse samme hotellene omtrent midt på bildet og til , omtrent der hvor store stranden slutter/begynner...

Lefkos?

Ia

Senast redigerad av Ia den 2009-01-24 klockan 11:24.
Svara med citat
Gammal 2009-01-25, 00:04
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Agfa Visa inlägg
HEJ Sandy-Bell!
Besökte ön första gången i september i år och vid bodde då i Lefkos! Vi var ute efter lugn och ro, fina stränder och lagom många tavernor/restauranger att välja på! Kan varmt rekommendera Ammos rest.!
Vi fick vad vi sökte i Lefkos! Bussfärden dit är ett hisnande äventyr och naturen dramatisk!
Solnedgången är ett nytt skådespel varje kväll!
Vi bodde på Three Dolphins som vi upplevde som "sisådär".
Ny resa är bokad - även denna gång med Apollo-charter - till Lefkos i september 2009 och då bor vi på Gorgina and Sofia, som ligger bra till i byn och som vi fått rekommenderat från andra nöjda gäster som bott där!

LYCKA till med bokningen!

Hälsningar AGFA
Hej.
Kom in lite sent på den här tråden. Har bott på G o S två ggr tidigare. Var väldigt nöjd med boendet. Balkongen var väl inte så stor, men har ni köpt havsutsikt så har ni varje kväll en fantastisk solnedgång. Hotellägarna väldigt trevliga ej påträngande. Det var tre år mellan vårat boende men dom kände igen oss direkt då vi anlände andra gången. Härligt med hösten och det varma badvattnet. Kom just på att ni hade ju redan sett den fantastiska solnedgången. Vi var där i höst mellan den 18-25 sept. Vi kommer nog tillbaka men ska först besöka Cypern nästa år för att kunna åka något senare på hösten. MVH KK
Svara med citat
Gammal 2009-01-25, 18:34
Thomas P Thomas P är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Lefkos

Hej

Vi bodde på Galini 2005. Ligger till vänster före svängen ner till Lefkos. Ett underbart ställe!! Lägenhetshotell med 8 lägenheter tror jag. Härliga balkonger med fantastisk utsikt från samtliga. Varje morgon passerade getterna upp till "matstället". Kul att titta på. Stranden nedanför gillade vi dock inte. Mycket vågor och stenig. Att promenera in till de fantastiska stränderna i byn tog inte mer än 10 - 15 minuter och då längs kustvägen. Vi gillade Lefkos JÄTTEMYCKET. Lugnt och fridfullt med bara några tavernor/restauranger men mycket bra sådana. Alla hade god mat. Skall ni äta fisk välj dock restaurangen längst ut på piren!

Thomas och Ann-Marie
Svara med citat
Gammal 2009-02-26, 23:23
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Citat:
HEJSAN Sandy-Bell.
Har ni kunnat boka någon resa till Karpathos? Jag håller verkligen tummarna för er.
MVH KK
Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 00:20
Gunnarsson Gunnarsson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Hej. Jag och min man var på Karpathos för 2 år sedan och vi hamnade i Amoopi på Amoopi Bay hotell.Vi reste med Airtours och jag blev glatt överraskad att det var ett kanon bolag vi åkte med. Jag kan varmt rekommendera detta hotell...

Lycka till...
Jeanette
Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 18:53
MIM MIM är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Hej ! Detta är mitt första inlägg. Besökte första gången denna ö för 20 år sedan, återkom 2007, en vecka i Pigadia och en vecka i Lefkos. Kände då att jag MÅSTE återvända till denna underbara by LEFKOS så vi har nu bokat Hotell Sunset,beläget längst upp mot berget tror vi, det är sköönt med en längre promenad efter middagen. Reser 21 maj 2009, det är ju snaart!!

Har hört av många att ditt hotellval är mycket bra men vi prövade det billigare. Lefkos är lugnt och fint med mkt trevliga invånare och jättegod
mat på de flesta tavernorna, ofta grekisk "hemmalagad" mat om man önskar. Stränderna är jättefina. Man kan ju ta en by-buss till Pigadia eller hyra en liten bil några dagar om det blir för lugnt men jag tror man njuter av tillvaron i och runt byn. Jag tycker i allafall att du gör ett JÄTTEBRA VAL!! Hälsn. MIM i Gbg
Svara med citat
Gammal 2009-03-15, 15:31
evajanini1 evajanini1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Hej var i Lefkos 2007 14 underbara dagar blev verkligen ompysslade av den hä'rliga familjen på Three Dolphines i år vi åker den 21/5 ska vi bo på G oS
kan verkligen rekommendera Lefkos och byarna omkring häls evajanini
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.