|
|||
|
|||
IBERWORLD, någon som flygit med detta bolag???
Har inte hört talas om detta flygbolag, önskar höra erfarenheter...är lite flygrädd!
|
|
|||
|
|||
Sv: IBERWORLD, någon som flygit med detta bolag???
Hej!
Åkte med det flygbolaget till kreta i höstas,och jag skulle inte göra om det!! Väääldigt trångt,otrevlig personal,jag är inte flygrädd ,men på hemvägen var det väldigt obehagligt,kändes inte pålitligt alls!! Så jag skulle rekomendera att INTE åka med dom! Mvh Josefin |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag har skrivit i tidigare trådar om Iberworld och tycker absolut inte om dem. Sök här i forumet så hittar du både possitiva och negativa omdömen. Men jag reser inte med dem igen. //Ingela |
|
||||
|
||||
Hej!
Vi åkte med Iberworld från Karlstad tiil Chania i våras och tycker inte att det var någon skillnad mot andra charterflyg jag åkt. Trångt är det ju alltid när dom ska packa in så många i ett plan, men det går att boka plats med extra benutrymme även hos dom. Det enda jag kan komma på var att hon som läste upp säkerhetsinstruktionerna hördes väldigt dåligt. Brukar inte ha så mycket med personalen att göra förutom när jag skall ha dricka till maten så om de var trevliga eller ej brukar jag inte uppfatta vilka jag än flyger med. |
|
|||
|
|||
Jeg fløy med Iberworld for kort tid siden. Det kjentes ikke mindre trygt enn med andre selskap. Men det var svært trangt, selv med ekstra benplass. Så rad 1 vil jeg nødig betale ekstra for. - At personalet dels virket direkte uvennlig, var et klart minus. Kanskje er de for få til å betjene så mange passasjerer? En av dem snakket skandinavisk, Maten ble servert etter flere timer i luften, først skulle drikke selges og det tok laaang tid å få unna. Så gå ikke sulten ombord! Jeg merket meg ellers at noen passasjerer ba om at toalettet burde ordnes, inget papir eller såpe, og tett vask. Men disse flytoalettene, ja de er jo som de er.
|
|
|||
|
|||
Iberworld är helt ok att åka med, nya fräscha flygplan, att jämföra med Balkan flyg är vekligen inte ok, trevlig personal, en svensk, resten spanjorer. Fick även mat även om vi inte beställt det, borden var hela, det var rent och fint, flygningen var mycket bra, piloterna gjorde kanonstarter och landningar.
Inte trängre än andra flygplan som någon skrev, samt så kan man gå in på deras hemsida och boka stol. Åker gärna med dom igen.... |
|
|||
|
|||
Det är ett år sen vi flög med dem, skönt att höra att det skett förändringar. Jag har rest med många olika flygbolag och för mig har Iberworld varit det sämsta. Kanske jag åker med dem igen nu när jag hör att det mesta fungerar.
//Ingela |
|
|||
|
|||
Någon mer?
|
|
|||
|
|||
Vi åkte i fjol från Luleå till Chania med Iberworld. Upplevde personalen som, om inte otrevlig, något trubbig. Tyckte det var betydligt trängre än på t.ex. Novair, men jag vet inte om det hade med servicen och trubbigheten att göra. Undviker dom i år i alla fall
|
|
|||
|
|||
HEMSKT BOLAG!
Åkte 08 med dessa Umeå-Chania. Tog upp kameran & skulle just fota min familj när det var grönt och planet var upp i luften som jag & många andra gjort på andra bolag. Fick då en tillsägelse av en otrevlig flygvärdinna att det inte var OK att ta kort, då kabinpersonalen inte ville vara med på bild. Jag förstod ingenting, då kameran var riktad mot min familj på sidan och dom serverade mat längre fram + andra tog också kort! När jag sen förträngt den obehagliga händelsen kommer kvinnan fram igen & säger att jag måste ta bort alla bilder som togs i planet. Passagerarna börjar stirra och jag känner mig fullständigt utpekad. Var en vanlig 19-årig tonårstjej som såg fram emot en resa med min familj vid detta tillfälle, men blev helt nockad av otrevlig personal. Jag svarade att jag inte hunnit ta något kort, men detta trodde hon inte på och börjar viska till resterande kabinpersonal. Hela resan beter hon sig jätteskumt! Nästa flygvärdinna serverar mat men glömmer ge mamma bröd - när vi snällt frågar vart hennes bröd är, svarar hon : men det är inte mig ni ska fråga, hur ska jag kunna hålla koll på erat bröd då jag inte går denna rond?! Jätteotrevlig! Så, en hemskt obehaglig resa. Hade absolut förstått fotoförbud i planet om dom bara lagt fram det snällt eller normalt. Men att peka, föra diktatur-tal så andra passagerare stirrar då jag inte gjort något alls - det är inte ok och jag blev riktigt ledsen! Res inte med dessa om du kan undvika, inte värda ett öre..
Senast redigerad av lillisa_ den 2010-07-15 klockan 23:57. |
|
|