![]() |
|
|||
|
|||
![]()
hej jag har fixat två billiga flygstolar till kreta i mitten av maj tänkte ta med min dotter som är 21år min fråga är några tips om någon mindre by med bra strand bra boende,bra mat.
vill inte bo på Rethymnonkusten. god jul och gott nytt år på alla kalimeror |
|
|||
|
|||
![]()
Varför vill du inte bo på Rethymnonkusten??????
aake |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det undrar jag också
![]() Det som skulle kunna passa på sydsidan är annars Plakeias som är en liten ministad med fina stränder runtomkring. Tar bara 40-45 minuter med bussen om ni vill ta en dag i rethymno. Har inte själv varit i Paleochora men har förstått att det är en trevlig ort om man vill ha lugn och ro. Senast redigerad av litentuva den 2008-12-19 klockan 16:15. Anledning: stavfel |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det var därför jag skrev många i den åldern, menade inte att alla vill ha det så
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
våra barn 23,21 är har grekland i sitt modersmjölk sen slutet av 80talet då vi åkte ner till grekland årligen.min fråga var om tips med boende m.m.
rethymnon var jag för 20 års sen det var fyllt med turister och det var erkänt det sämsta vattnet i grekland och är det fortfarande. |
|
||||
|
||||
![]()
Litentuva jag tänkte mest att den som frågar efter tips inte ska behöva redovisa varför en viss ort valts bort. Det var ju ganska tydligt i inlägget att det var tips på andra delar av Kreta som efterfrågades. Alla är vi ju olika och tur är väl det.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sen är det faktiskt intressant att få veta folks erfarenheter och anledningar till att göra sina val. Det är väl därför forumet finns, för att dela med sig av erfarenheter både bra och dåliga? |
|
|||
|
|||
![]()
helt rätt min tanke är att få lite insader information om små små guldkorn på kreta,
|
|
||||
|
||||
![]()
Om ni kan tänka er att hyra bil och ta er runt på egen hand så kan jag varmt rekomendera "Agio Pavlos", ligger på den Södra kusten ca 30 minuter bilfärd efter Spili. Vattnet är underbart och knappt några turister trots att vi var där i Augusti. Jag tror knappt man kan kalla det en by men det finns ett par tavernor och lite rentrooms i bergen runtomkring.
Strax innan man kommer fram till Agios Pavlos kan man stanna på en platå och klättra ned (finns en stig men rätt brant) till en helt orörd och fantastisk fin strand. Det är vårt planerade projekt när barnen blivit lite större ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
låter trevligt just dom små guldkornen jag söker
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag föreslår Matala som ligger nästan så långt söderut man kan komma på Kreta. Liten by med bra strand, bra boende och bra mat samt med en skön hippiekänsla-light
![]() /Marco |
|
||||
|
||||
![]()
Mina guldkorn på Kreta är bland annat Agios Pavlos, Mochlos, Kato Zakros... och...
![]() ... Triopetra. Andra trevliga orter är Chora Sfakion, Matala, Paleochora och Mirtos, och några till ![]() Senast redigerad av Kalimera den 2008-12-19 klockan 18:51. |
|
|||
|
|||
![]()
kanon tack för bra tips
|
|
||||
|
||||
![]()
Så här ser Matala ut. Vad gäller boende i Matala kan jag rekommendera Dimitris Villa. Det är bara att Googla...
/Marco ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
PALEOCHORA!!! Vad jag älskar den byn och kan utan att tveka rekommendera den för alla åldrar! Härliga stränder, GOD GREKISK HUSMANSKOST bla, bra boenden, bra stämning, fin natur mm. Mycket äkta stämning och turister i en salig blandning. Lugn plats! Detta är ju min personliga åsikt...
![]() Mvh P ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Jonny!
Jag skulle rekomendera agios nikolus som ligger på östra kreta. Jag och min sambo var där i augusti. Vi är 24 år och vill ha en blandning av allt och det fick vi verkligen där. Det är hur fint och mysigt som helst med många bra tavernor och cafeeŕ runtom. Inne i centrum finns en insjö som kantas av många mysiga matställen är många samlas på kvällarna. Blev ockå en och annan drink, då det fanns många trevliga uteställen. Många av hotellen där ligger så det är en underbar utsikt över havet. Kan rekomendera det! Skickar gärna bilder om du vill se. |
|
|||
|
|||
![]()
hej många bra guldkorn tror att jag hyr en bil då.
|
![]() |
|
|