Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-20, 13:23
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Thaisiden?

Jag undrar om någon vet vad som är ett bra pris på detta. En kompis till mig är i Thiland nu och ska köpa med hem till mig. Hon har hittat ett snyggt för 250 kr/m ... är det billigt och kan man vara säker på att det är av "god kvalité" ?
Jag är totalt urusel på tyger och sömnad Låter det rimligt att det skulle behövas ca 3,5 m till en balklänning i stl 34... förstår att det beror på vilken bredd det ligger på men det är ju inte roligt om det inte skulle räcka när man väl får hem det.

Malin
Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 17:32
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Thaisiden?

Har av min dotter lärt mig ett knep för hur man skall kunna se om det är äkta vara, dvs riktigt siden, eller ett tyg som är uppblandat med polyester eller annat. Ett knep hon lärt av thailändska skolkamrater när hon lärde till skräddare.
Du skall ha med dig en liten sax o en tändare. När du valt ut ett lämpligt tyg så be att få klippa av en liten bit. Lägg den ner på gatan utanför affären o tänd eld på tyget. Är det äkta vara så blir det ett fint pulver kvar men är det oäkta så blir det en klibbig klump.

Detta användes av thailändarna själva o visar man tändaren brukar det äkta tyget komma fram om säljaren fr början inte har rent mjöl i påsen.

Jag lät sy upp en fantastiskt vacker jacka i siden, helfodrad med ett par svart raka festbyxor o en kort rak kjol till. För detta gav jag i Saigon ca 350 kronor.

Kicki
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.