Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-29, 16:20
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Som rubriken visar ska jag dra mig till Naxos och jobba där över sommaren, från mitten av april till oktober någon gång. Problemet för mig är det vanliga: jag har ingen kattvakt! Eftersom avlivning eller liknande inte är att tänka på, och inte heller ge upp min dröm om ett halvår i paradiset, så återstår bara att släpa med sig de stackars djuren.
Så: någon som har erfarenhet av att ta med sig kissekatter till Grekland? Karantän? Sprutor? Kort sagt, hur gör man? Och hur pigga brukar rumsuthyrare vara på att hyra ut till någon med katter som säkerligen kommer blir riktiga loppbon under vistelsen?
Enklast vore givetvis att lämna de hemma hos någon som är kattkär, men tyvärr finnes ingen sådan i min omgivning!

Tackar på förhand!
Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 16:48
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Enligt Jordbruksverkets hemsida måste man ta kontakt med respektive lands veterinärmyndighet. Mer info finns här

http://www.sjv.se/amnesomraden/djurv...380004744.html

Om du ska ta med kissarna och rabiesvaccinering behövs, tar denna ganska lång tid att genomföra, d v s du måste igång med detta så fort som möjligt. Det kostar lite kosing också.

Du kan inte tänka dig att lämna dem på ett kattpensionat medan du är iväg? Har man katten där en längre tid brukar det gå att få rabatt på priset. Vår kisse stortrivs på sitt kattpensionat och vi har därför inget dåligt samvete för att vi lämnar henne (det längsta hon har varit där är i 37 dagar när vi totalrenoverade vårt kök). Det är knappt hon vill åka med hem igen (och det ska inte tolkas som att hon har det dåligt hemma för värre lyxkisse finns inte ).

Ett dilemma och jag förstår att du gärna vill ha med dem, och jag hoppas att det kan lösa sig till det bästa.

Celbe
Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 20:04
ENIACs avatar

Tack Celbe! Usch, det verkar ju jättekrångligt!
Helst av allt lämnar jag dem hemma och tar INTE med dem, eftersom det skulle bli en väldigt lång och besvärlig resa för dem. Kattpensionat har jag funderat på men avfärdat lika snabbt - vi pratar trots allt om ett halvår i en bur på två kvadratmeter... i alla fall det pensionatet som finns i närheten av där jag bor. Ett annat problem är att katten INTE får äta medhavd mat utan måste äta maten som serveras där, och det går inte eftersom mina kissar går på veterinärmat. Vilket leder mig till nästa fråga: kan man få tag i Hills veterinärmat på Naxos?! Mycket tveksamt. Utan den maten får de urinsten och problem med kisseriet.
Just nu ser jag bara bekymmer!
Ingen här som vill hyra en tvåa i Borås billigt och samtidigt vara kattvakt?
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 10:03
Celbes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
...vi pratar trots allt om ett halvår i en bur på två kvadratmeter... i alla fall det pensionatet som finns i närheten av där jag bor.

Det pensionatet hade både jag och katten hoppat över... Men du är ju inte beroende av att ha så nära till katterna när du inte är hemma. Går det inte att söka sig lite längre bort? I och för sig blir man då sannolikt i behov av bil vid lämning och hämtning men det går ju att hyra för en dag eller två.

Jag hittade vårt kattpensionat via Gula Sidorna och vi har fem mil dit. Ringde först och pratade med ägaren om att vi ville komma och se hur det såg ut. Alla kissarna låg och myste när vi steg in, det var lugnt och fridfullt så jag bestämde mig på stående fot.

Dåvarande kissen Sotis var en väldigt blyg kattflicka när hon kom dit sedan första gången. I en vecka ville hon inte riktigt komma fram utan gömde sig. Hon blev mutad med både kyckling och leverpastej och åt det (vilket hon inte gjorde i vanliga fall!!!) men kröp sedan undan igen. När det kom en ny katt i rummet bredvid tog Sotis' nyfikenhet över och hon var tvungen att kolla läget. Det hela var tydligen inte så farligt och efter det vågade hon vara framme hela tiden (även om middagsluren helst intogs under en filt).

Pensionatet ligger ute på landet och är ett ombyggt stall. Varje kisse har ett eget rum som är c:a 8 - 10 kvm stort. Då finns det soffa, stol, klätterträd, leksaker, frigolitlåda att antingen gömma sig i eller ligga ovanpå och studera livet utanför fönstret, den obligatoriska kattlådan samt mathörna. Har man två katter är det inget problem utrymmesmässigt att ha dem i samma rum. De har totalt 7 - 8 stora rum, ett lite mindre och en "skrubb" som reservutrymme vid akutfall. "Skrubben" är inte så förfärligt liten den heller, Frappé fick vara en vecka i den i somras när vi var tvungna att göra en helt oplanerad roadtrip till Norrland. Det gick hur bra som helst.

Priset är 60 kr per natt och man tar med egen mat. Är man osäker på hur mycket mat som går åt är det bara att lämna med pengar så köper de mer mat om det eventuellt skulle ta slut.

När man berättar för greker och thailändare att man har katten på "a cat pension" när man själv är på semester ser de alltid så förvånade ut. "Vad är det för något?"

Celbe
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 12:24
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Hej Eniac,
Jag känner med dig, du har ett dilemma!
Jag är dock helt övertygad om att du bör lämna katterna hemma. Antingen till ett kattpensionat eller annonsera efter en "kattvakt". Katterna begriper ju inte vart du "drar iväg" med dem, en sådan resa skulle vara enormt stressande för dem (och du måste ju hem igen också). Har du dessutom innekatter (?) så kan de inte klara sig ute nere i Grekland. De är ju tyvärr inte lika "streetsmarta" som grekiska katter som oftast lever hela sina liv på "gatan". Jisses, vad de stackarna skulle få slåss! Och Hill's veterinärmat, det är nog tyvärr inte troligt. Man hittar Pussi och dylikt i stora matvaruaffärer men annars är det tunt.
Jag har själv en vacker Adrian som är på kattpensionat när vi åker. Det pensionatet har rum på ca 5 kvm med en inhägnad liten utegård till varje rum. Det ligger tyvärr utanför Stockholm så det hjälper ju inte dig. Försök att annonsera efter "kattvakt" eller fråga hos något katthem som tar hand om hemlösa katter. De kan ibland vara villiga att ta emot "inhysingar" till en hyfsad penning.
Lycka till! Och klappa dina kissar från mig!
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 12:36
ENIACs avatar

Hej Celbe och Catlady!

Det pensionatet jag kikade på (inte "live" utan bara på deras hemsida) heter Annies kattpensionat http://hem.passagen.se/kattpensionat/
Varje bur är 2,5 kvm men eftersom jag har två katter kan man slå ihop tvp burar till en stor.
Och ja, mina kissar är innekatter! Fast de är vana vid att komma och gå som de vill ut på balkongen sommartid. Ta med dem till Grekland är ingen bra idé alls, det är jag fullt medveten om, men vad gör man när man är desperat..!
Ni båda får gärna berätta vad era respektive pensionat heter! Huvudsaken är att mina små bebisar har det bra i ett halvår, om jag sen får åka 40 mil så får det väl vara så.
Det står inga priser på Annies sida, men som jag har för mig kostade det 75:- per katt, vilket kan bli riktigt dyrt... inget avdrag för medhavd mat heller.
Hm, jag förmodar att katterna måste vara vaccinerade också, och det har de inte blivit på de senaste tre åren eftersom veterinären sa att det var onödigt för innekatter. Mina små kissar kommer vara nästan 9 år när jag åker iväg, så grundvaccinationen är då borta sedan länge
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 13:00
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Hej igen, Eniac
Det pensionat vi anlitar heter Hammarby Kattpensionat, finns på nätet.
http://kattpensionatet.se/priser.html Priser och sådant ser du där. Tar du med egen mat kostar det lika mycket, dessvärre. Vi gör det varje gång eftersom min gullegris bara äter Hill's, han också. Therese och Johny som har "panget" är jättegulliga! De bryr sig verkligen om katterna. Och, ja, kissarna måste vara vaccinerade mot både kattpest och kattsnuva. Vaccinationen får inte vara äldre än ett år och du måste ta med intyg på det från veterinär.
PS
OM du åker från Arlanda finns det ett antal kattpensionat i närheten. Titta på den här hemsidan: http://www.katter.nu/ . Kanske du kan "få till det" på det viset?

Senast redigerad av Catlady den 2008-12-30 klockan 13:19. Anledning: Kom på en sida till på nätet!!!
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 13:37
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Nej, för all del, ta inte med dig katterna, aldrig i livet ! Vi blev tvungna att ta med oss en lite unge en gång men kunde inte ta den med hem på grund av karantänbestämmelserna. Fortfarande får min man ryck av dåligt samvete för att vi lämnade den till en familj, i och för sig snälla, men den rymde ju direkt och försvann.
Du måste finna en lösning i Sverige, och det lyckas nog om du är ute i så god tid.
Vad gäller specialmat kan man hitta sånt hos veterinärer här, men den är sanslöst dyr.
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 15:27
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Det du kollat på, Annies kattpensionat ser ju inte "värre" ut än något annat. Gör ett eget besök på plats, det är de alltid positiva till. Om du går in på katter.nu och skriver kattpensionat i sökrutan får du upp resultat för bl.a västra Götaland. Men en annan detalj är ju priset. Det kostar ju mer per natt för katten än för en själv, nä inte riktigt, men ändå. Kanske inte om man som du ska vara borta så länge, då har du väl annat boende ordnat. Kanske går att få "långtidspris". Sen är det väl så att det är alltid svårt att lämna sina djur när man reser bort, har själv innekatt. Lycka till.
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 18:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Hej Eniac,
grattis till möjligheten till lång vistelse i Grekland, det låter underbart!

Men: jag kan inte låta bli att invända mot förslaget om kattpensionat. Oavsett hur fint och rymligt ställe du hittar - det är för litet utrymme för så lång tid!

Jag har mina katter på pensionat när jag är i Grekland och har, pga katterna, begränsat mina vistelser till 2 veckor åt gången. De har rymligt och fint med egen utegård - men ett halvår, aldrig. Mer space än så måste katter ha, de är solitära och revirhävdande djur och mår oftast inte bra av att ha andra katter alltför nära inpå sig hela tiden. Dessutom måste de ju kunna springa lite för att rasta av sig energi. Och innekatter som behöver underhållning har svårt att få det av pensionatspersonalen som tittar till dem, fyller på mat och håller rent ett par gånger om dagen.

Om jag skulle vara borta ett halvår skulle jag tvinga mig att hitta någon att lämna dem hos under tiden. Annars skulle jag inte kunna åka. Lika lite som avlivning vore ett alternativ av etiska skäl, lika lite skulle jag kunna lämna katterna på så begränsat utrymme som ett kattpensionat erbjuder.

Annonsera på kattsajter (http://www.katter.nu, http://www.katt.nu) eller sajter som blocket och myblock.se. Hör med t ex Kattkommando Syd om du kan få efterlysa ett halvårs kattvakt via deras sajt (http://www.kks.nu) eller andra kattorganisationer.
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 18:47
ENIACs avatar

Inkfish, du har så rätt så. Jag vet att 5 kvm är trångt, trots att katterna får komma ut och springa ett par gånger om dagen. Men vem 17 vill passa ett par ostyriga lurvtussar i ett halvår, dessutom över sommaren? Jag är som sagt ganska desperat...

Finns det kanske någon eldsjäl här på Kalimera? Givetvis betalar jag personen i fråga för besväret, något annat är det inte tal om! Dessutom pröjsar jag maten.

Arrrghh, detta FÅR inte stoppa mina drömmar!!
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 20:27
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Ta INTE med katterna. Det är en lång, omständig och för katterna påfrestande procedur att vaccinera dem för utlandet. Speciellt som de snart är 9 år. Det är inte ens säkert de klarar vaccineringen! En Vet. skulle nog avråda.

Det är en lång och besvärlig resa dit och hem. Det finns faror i Grekland som de inte är vana att hantera även om de är innekatter där. Och det är svårt med mat osv... Det finns inget som talar för att ta med dem. Dessutom tror jag du får svårt att hitta något ställe i Grekland som accepterar innekatter... Det är liksom inte så vanligt där. T o m hundarna står bundna utanför husen.

Försök på ALLA sätt att skaffa kattvakt som kan bo i din lägenhet. Säg att någon får bo där gratis bara denne sköter katterna. (Hyra = kattsand och maten!) Då får de vara hemma i sin miljö och ha det lugnt och skönt. Jag garanterar att de inte glömmer dig på ett halvår. (Jag träffade mina förra efter ett år och de kom rusande...) I Borås borde du kunna hitta någon studerande på Högskolan tex som skulle tycka att det var ett bra deal.

Alternativ två är att lämna dem till någon som kan ta hand om dem i sitt hem under 6 månader. Inte perfekt men då har de i a f omvårdnad och kontakt med människor under en stor del av dygnet. Kolla om några pensionärer skulle kunna tänka sig att ta på sig det!

Alternativet att lämna dem på Pensionat finns INTE!!!! Du kan inte lämna bort katterna så länge på så begränsad yta, med minimal mänsklig kontakt under så lång tid!!!! Då får du hem två mentala vrak! Det är riktigt allvar. Innekatter som lämnas så klarar inte av det psykiskt. De blir inåtvända och omöjliga att få kontakt med under lång tid. De kommer aldrig att lita på dig igen. Jag har inte träffat någon sådan, men en Pensionatsägare förklarade det för mig. Och ju äldre katten är desto svårare har den att anpassa sig till stora förändringar.

De tar även skada fysiskt av att inte kunna röra sig över lite större ytor. Samtidigt är det tveksamt om ett seriöst Kattpensionat verkligen åtar sig en så lång vistelse. Och jag tror du skulle ångra dig resten av livet när du såg hur de mår när du hämtar dem... Det är djurplågeri! Gör du detta så tala inte om det....

Kan du inte lösa det utan att lämna dem på Pensionat får du faktiskt att avvakta med din dröm tills du är kattledig. (Kattfri blir man aldrig! För riktiga kattmänniskor är de som bussar: Går en kommer det strax en ny... ) Att avvakta är det enda riktiga alternativet för den som verkligen bryr sig om sina djur om det inte finns något annat ansvarsfullt alternativ.

I morgon Nyårsafton kommer jag att vara hemma hos mina två Pälsmonster och titta på TV och äta lite gott. Jag är bjuden på två olika fester hos goda vänner men har tackat nej igen. Som jag gjort varje år sedan jag köpte Gossarna. De ska inte behöva vara här ensamma och rädda när det börjar smälla kring 12-slaget. Jag har tagit på mig ansvaret för dem, och jag har lovat dem att de ska ha det så bra jag bara kan ge dem. Då får det sociala stå tillbaka den dagen... Det är så man gör om tar ansvar för sina djur.

Gissa om jag är för ett totalförbud av Nyårsraketer...?
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 22:14
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
I morgon Nyårsafton kommer jag att vara hemma hos mina två Pälsmonster och titta på TV och äta lite gott.
Peter, vilket bra inlägg.

Jag håller med, tror säkert att det går att hitta någon student som ställer upp. Eller någon annan - dra igång och annonsera vetja, klart någon nappar.

Hoppas ni alla, vare sig ni är hemma med underbara pälsmonster eller ej, får en riktigt toppenfin nyårsafton!
Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 22:24
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Men vem 17 vill passa ett par ostyriga lurvtussar i ett halvår, dessutom över sommaren?
1. Kontakta Högskolan. De måste ha någon "anslagstavla" på nätet. Det finns säkert någon där som kan tänka sig bo billigt en period och passa Pischarna. Någon som ändå stannar i Borås över sommaren och kanske ska jobba.

2. Kolla med någon pensionärsförening. Nyblivna pensionärer som helst haft katt (eller hund) tidigare så de är djurvana. Där tror jag det kan finnas många som kan tänka sig att ta hand om dem ett halvår. Det är lättare att ta ett tidsbegränsat ansvar om man tycker om djur men kanske inte vill ha ett på livstid. Svårigheten kan kanske vara att få tillbaka de bortskämda, smällfeta små Lurvtussarna när du kommer hem....

Citat:
Jag är som sagt ganska desperat...
Det förstår jag. Att riskera att missa "chans of a lifetime" p g a Pischarna är inte kul. Jag avundas inte din situation och jag hoppas du lyckas lösa det på ett bra sätt. Tyvärr har jag inga kontakter i Borås för att hjälpa dig. Men du har väl lite tid på dig för att lösa det!

Citat:
Arrrghh, detta FÅR inte stoppa mina drömmar!!
Tyvärr är det så att om du är en ansvarsfull Kattbetjänt så kan du hamna i den situationen att de hindrar dig från att genomföra din dröm. Just nu.

Men ta det lugnt. Du har väl lite tid på dig innan du måste ta beslut? Då har du tid att försöka hitta någon som kan ta hand om dem. Att hitta en vettig lösning. För Lurvtussarna och för dig. Man måste vara lite kreativ.

Goda grillade kycklingar flyger sällan in i munnen. Perfekta lösningar landar aldrig i knät. Man måste anstränga sig lite för att nå dit...

Jag är i den märkliga situationen att jag vid hyfsat unga år skulle kunna flytta ner till Grekland i morgon om jag ville. Till Tinos i alla fall där jag har många vänner och kontakter... Sälja lägenheten här hemma med god vinst och bara dra... Gissa hur många timmar jag funderat över det...?

Men trots att jag har flyttat runt tämligen mycket i Sverige, så jag är van att flytta långt, så finns det saker som hindrar mig att ta det steget. En av dem är att jag vill inte utsätta mina Gossar, mina Mysputtar, för den påfrestningen. Och att flytta utan dem finns inte på kartan.

Med lite fantasi och kreativitet ska du se att du kan lösa det hela. Till det bästa både för dig och Lurvisarna...
Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 06:50
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Hej!
Vet inte hur det fungerar med katter riktigt men undrar om dom verkligen skall rabiesvaccineras? Kolla på Jordbruksverkets hemsida samt kolla med din veterinär. Pass för sällskapsdjur ordnar du med din veterinär. Karantän är inte aktuellt inom EU, det räcker med passet.

Men! Resan kan nog bli jobbig, antar att du flyger? Fast det beror ju på hur resvana dina katter är..kan ju bli rätt jobbigt både för katterna och passargerarna med en högt jamande kisse i fyra timmar på planet.
Sedan vet jag inte hur det funkar med två katter, en katt kan du ju ha med dig i transportbur inne i kabinen men två vet jag inte

Det finns bra veterinärkliniker i Grekland och Hills och Royal Canin finns hos de flesta veterinärer.

Men det kan nog vara svårt att hålla två katter inne hela sommaren..det blir ju ofta väldigt varmt om man stänger till studion/lägenheten och att sitta i ett mörkt rum med stängda fönsterluckor och en brummande AC låter ju verkligen inget vidare..

Hade det gällt en hund hade det varit enklare för den kan ju följa med så mycket mer än en katt.

Hoppas du hittar en bra kattvakt!

//Stina
Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 12:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Citat:
Arrrghh, detta FÅR inte stoppa mina drömmar!
Jag hoppas verkligen att det löser sig. Jag och Camilla uppfyllde vår dröm om ett halvår i Grekland förra året, det är det bästa vi gjort och vi lever fortfarande på våra minnen. Och Naxos som är så fantastiskt, speciellt under lågsäsong. Vad ska du jobba med?
Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 12:51
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

[QUOTE=Stina;154952]Hej!
Vet inte hur det fungerar med katter riktigt men undrar om dom verkligen skall rabiesvaccineras?

Sedan vet jag inte hur det funkar med två katter, en katt kan du ju ha med dig i transportbur inne i kabinen men två vet jag inte

Det är samma regler för katt som hund, rabiesvaccin, ID märkning, pass, avmaskning etc. Om du skall resa i April och bestämmer dig för att ta med katterna bör du sätta i gång nu för att hinna bli klar.

Väldigt få flygbolag tillåter djur i planet, endast reguljärflyg som SAS kostar 450 enkel väg inom EU. Inget av charterbolagen vad jag vet, och du kan endast ha 1 bur med dig, vet inte om de är så små att de får plats båda i en bur? annars får en katt åka bland lasten och det är INGET jag rekomenderar väldigt stressande för djuren jag har själv tagit emot massor av djur på Arlanda och det gör lika ont i hjärtat varje gång.

Camilla
Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 13:15
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Hallå
Synd att du bor så "ocentralt" annars hade jag gärna ställt upp.
Har en inglasning på 10 kvm med kattlucka sedan tidigare ägare.
Min Maja har gått hädan sedan 2002 så jag är kattlös.

Uffe
Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 15:23
Celbes avatar

Visst ska katter rabiesvaccineras och jag skulle för min del aldrig ta med ett husdjur utomlands utan att göra det först. Men proceduren är lång och dessutom kan man råka ut för att vaccinet "inte tar". Då måste allting göra som en gång till.

Jag tycks ha haft en väldig tur som hittat ett kattpensionat med stora rum och där det dessutom ingår både kel och pratstunder i priset samt även ha katt som trivs med pensionatslivet. Brukar skicka klappar via sms och de utförs ganska omgående!.

Att Sotis brukade sova under filt ska inte tolkas som att hon ville gömma sig eller var rädd. Hemma sov hon jämt och ständigt under sängöverkastet. Fråga inte mig hur syret räckte till...

Har anlitat pensionatets tjänster sedan 1998 och det har vid ett par tillfällen funnits några riktiga långliggare (en kisse pga hastigt påkommen utlandsflytt kombinerat med akut allergi och ett par kissar där ägaren skulle opereras med påföljande lång konvalescens). Dessa katter har varit precis lika nöjda med livet som de andra hyresgästerna. Jag har då inte bara sett dessa katter vid något enstaka tillfälle utan vid jämna mellanrum under en ganska lång tid.

Vår nuvarande katt är hämtad på ett katthem i Helsingborg. Deras burar är betydligt mindre (och hon delade dessutom den med en annan katt) än det utrymme hon brukar vistas i på pensionatet.

Celbe
Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 16:35
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Det är nog ingen som kritiserat ditt kattpang, celbe. Det är enbart den långa tidsperioden det handlar om, för mig i alla fall.

Även jag har valt ett fantastiskt fint inrett kattpang där kel- och pratstunder naturligtvis ingår. Och innehavaren har ett STORT hjärta för katter, mina katter gosar gärna med henne och tyr sig till henne. Men jag skulle ändå aldrig lämna mina katter där, eller på något annat pang, så länge som ett halvår.

Att ha innekatt kräver ju en del ifråga om att ge katten ett stimulerande liv och möjligheter att leva ut sina instinktiva beteenden trots att den är inne. Och att begränsa en katts revir ännu mer än man gör i en lägenhet/hus genom att hålla den tillsammans med andra katter på några få kvadratmeter så länge som ett halvår - det skulle jag aldrig rekommendera någon.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:51.