![]() |
|
|||
|
|||
![]()
hej har hittat billiga resor till aten från köpenhamn med cimder air. är det någon som har hört talas om det undrar om det är pålitligt hittade resa för 4500 för 2 vuxna 1 barn i juni
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Cimber Air är ett danskt flygbolag som har sin bas på Kastrup och i Billund. Deras flotta består av totalt 16 ATR-42, ATR-72 och CRJ-200 LR. Cimber Air flyger mest lokalt i Danmark, men också vissa utrikesflygningar, bland annat Billund-Stockholm och Köpenhamn-Norrköping. Flygbolaget har en viking som logotyp. De samarbetar med SAS och med Lufthansa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Cimber Air købte Sterlings fly, og overtog nogle af de mest givtige ruter.
/Mette |
|
||||
|
||||
![]()
Vet man då om det är ett stabilt bolag? Jag menar törs man boka så här långt i förväg, Transavia tog ju också över vissa av Sterlings rutter men det bolaget ägs ju i grunden av KLM vilket känns stabilt och bra...
Om detta bolag, Cimber är pålitligt öppnar det onekligen upp nya möjligheter för oss som är mitt i planeringen av 4 veckor på Kreta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Cimber Air er et meget stabilt flyselskab. Rigtig jysk* købmandsskab. Du kan roligt booke din billet hos Cimber Air (og nej - jeg arbejder der ikke
![]() Mette * med jysk menes, at begge ben er plantet på jorden - og man sætter tæring efter næring - man betaler ethvert sit |
|
||||
|
||||
![]()
tack för det, låter betryggande
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Cimber air...det verkar ju helt ok!? Flyger ju både på Athen och Kreta :-)
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I løbet af de sidste snart 60 år, er Cimber vokset støt og roligt, til i dag at beskæftige mere end 700 ansatte med 22 fly i flåden, af typen ATR turboprop og CRJ-jet. Fra slutningen af januar 2009, vil Cimber også betjene fly af typen Boeing 737. texten ovan är hämtad från Cimber Air:s nyhetsbrev. Har för mig att jag läste efter Sterlings konkurs att Cimber Air köpte en del av Sterlings konkursbo men hittar inte artikeln i dag när jag letade på nätet. Hälsningar HansL i Värmland |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg vil bare tilslutte mig Mette.
Du kan sagtens booke hos Cimber. De har eksisteret i mange år og er meget solide. Jeg skal selv rejse med dem til september. God tur ![]() Sanne |
|
|||
|
|||
![]()
Har flygit många gånger med Cimber från Köpenhamn till olika destinationer, och alltid i tid och bra service. Hoppas att det stannar så.
Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Ang Cimber Airs köp av Sterling, så köpte man alltså 2 flygplan, som man skall använda till att hyra ut vid tex charter resor etc.
Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Cimber Air har købt alle fly fra Sterling. Sterlingbolaget videreføres under navnet Sterling, og er et selvstændigt bolag. Cimber Air har i første omgang hyrat to fly af Sterling. Cimber vil i fremtiden stå for al drift og salg af billetter mm.
I fremtiden er det planen, at udvide med endnu 6-8 fly og udvide det eksisterende rutenet med nye destinationer i Europa. Det er ikke kun to fly, der skal hyras ud til charter. Hilsen Mette |
![]() |
|
|