![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Hur lång tid tar det att gå från Chora till en badvänlig strand? Det verkar vara en liten bit när jag läser om ön, men får inte riktigt grepp om avstånden. (Vi har två små barn och klarade av att gå från Chora på Schinoussa till flera stränder.) /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Det är en bit att gå till den närmaste barnvänliga stranden, längre än på Schinoussa. Det går buss till stränderna, om än lite oregelbundet.
![]() Den här vägskylten finns 100 meter från hamnen. Till Chora är det enligt skylten 300 meter, uppför en backe. Närmsta vettiga strand är Alyki (till vänster) är det enligt skylten 2100 meter. Bättre stränder ligger längre bort. Bästa stranden är Prassa (till höger) och dit är det 6000 grekiska meter. ![]() Senast redigerad av Kalimera den 2009-01-03 klockan 15:57. Anledning: La till bild |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svar!
Det tål att tänkas på. Det kanske är lite väl långt till stränderna då, men jag har ändå en känsla av ön har det vi tycker om. /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Kimolos är ett paradis om man gillar små genuina öar där turismen är i det närmaste obefintlig. Kimolos är Grekland som det var förr i tiden.
![]() PS. Sidan om Kilomos på Kalimera ska uppdateras under våren. |
|
||||
|
||||
![]()
I mina öron låter det som paradiset.(kolla pres för mina favoöar)
Citat:
![]() Tack för fina svar! /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|