|
|||
|
|||
Chania Santorini
Vet någon hur man på bästa sätt tar sig direkt från Chania till Santorini och tvärtom.I april.
Underbart att Norwegian har börjat flyga till Chania för övrigt! Båt eller flyg,spelar ingen roll! |
|
||||
|
||||
Sv: Chania Santorini
Visst flyger dom till Heraklion eller är det bara från Kastrup?
Eva |
|
|||
|
|||
Är det ingen som vet något om detta??????
|
|
||||
|
||||
Chania har ingen (har inte haft de senaste två åren iaf) direktförbindelse med Santorini.
De alternativ jag känner till är: - Buss till Heraklion eller Rethymno och därefter båt. - Buss till Ag. Nicholaus och därefter båt. - Flyg till Aten och därifrån båt eller flyg till Santorini. // Helén |
|
|||
|
|||
Tack! Buss till Heraklion låter bäst.Vilket/vilka rederier går därifrån?
|
|
||||
|
||||
Turlistan för båttrafiken finns nog inte ännu, svårt att veta vem som kommer att köra rutten. Kommer den att gå? Och i så fall var i från, det har vissa år funnits förbindelse från Souda också.
// Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jag har just talat med GTP betr. båtförbindelser Kreta-Santorini.Det var en vänlig dam som sa att de börjar läggas ut på GTP i slutet av nästa vecka.
Hon sade också att det kommer att gå minst en speedboat och ev. en färja per dag från Heraklion. |
|
|||
|
|||
NU har det kommit mer info. på GTP.
Det går en Hellenic seaways- Flying cat från Heraklion till Santorini (och vidare till andra öar,tex Ios)nästan varje dag kl.9.45. Tar drygt en timme till Santorini. |
|
|||
|
|||
Apropå just båtar... Vi ska resa vid den Grekiska Påsken och då undrar jag om det vore klokt att beställa båtbiljetter via nätet.Vad tror ni alla kloka?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men Påsken är en av de stora resehelgerna i Grekland. Man har långledigt och åker ut till öarna för att hälsa på släkt och vänner och kanske fira Påsken i någon speciell kyrka. Så båtarna är knökfulla! Så om du vill åka med en speciell förbindelse det är nog en mycket bra idé att beställa biljetter hemifrån. Och göra det så fort som möjligt. Just Påsk, Pingst och dagarna före 15:e Aug bör man överväga att förbeställa både färjebiljetter och boende. Annars så brukar det inte vara några större problem. |
|
||||
|
||||
Vi försökte ett år få biljetter till denna, det var i juli och fullbokat i minst en vecka framöver.
Jag hade bokat dem i förväg // Helén |
|
|