![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och då pratar jag inte om vinden utomhus utan bland alla folk som jobbar, har just avslutat ett konf samtal med min chef och nu har turen kommit till "mitt" företag, man ska omstrukturera = säga upp folk... vilket jag i min position kommer att få göra
![]() ![]() ![]() ![]() Hälsningar från en deppig Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
TRÖSTEKRAM!!!
Lite sitter vi i samma båt vad gäller tänder. Jag började första jobbdagen i år med att lägga 4ooo spänn hos tandläkaren....har ett besök kvar och vad kostar det månne..?? Enda trösten är att efter 3000kr betalar försäkringskassan hälften! ![]() I går fick maken besked att folk avskedas på hans jobb..och även där är det omstruktureringar, knappast till det bättre... Vårt flyg till Rom ställdes in men vi tröstade oss med en vecka på Cypern istället i påsk....Tur att man kan TRÖSTA SIG!!! ![]() HAV tröst, vi går mot ljusare tider ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Väldans vad många nyttjar tandläkaren. Kommer själv precis därifrån, 1600:- fattigare. Det lär väl inte stoppa med det
![]() På mitt jobb är sparkraven hårda. Minsta lilla inköp måste gå via högre instans. Ingen uppsagd (förutom konsulter då) ännu, men det blir omstruktureringar, helt klart. Man får se tiden an. Hav tröst alla. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Ja vilka skumma tider det är nu...
Men tandläkare skulle man nog vara, jag var där igår o ska snart dit igen så dom har nog inga problem i lågkonjunkturen ![]() På mitt jobb har fler gått eller kommer att gå en del med avgångs pension eller avgångsvederlag men dom ska anställa ca 50 personer till. Vet inte riktigt hur dom tänker.... (Hoppas att idag har varit bättre för dig Camilla) /Cecilia |
|
||||
|
||||
![]()
Det är jättetråkigt för alla som drabbas, det påminner om tidigt 90-tal, ingen mår bra av det. Tyvärr skrivs det ju nästan aldrig om de som får jobb i dessa tider. Här är en, - som igår började arbeta efter 8 månaders arbetslöshet.
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis till jobbet Helén!!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Säger också Grattis Hellen!!
![]() Själv skulle jag JUBLA om nån erbjöd mig avtalspension nu! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis till jobb Helén. Jättekul att höra det i dessa dystra tider när allt fler blir varslade. Bara en massa eländes elände. Man undrar när det kommer att vända mot det bättre igen. Själv till hör jag de arbetslösas skara och har pga det inte råd att åka ner till Kreta detta året. Så nu hoppas jag på en större vinst.. eller nytt jobb. Båda delarna är ungefär lika chanslösa för tillfället. Så det är bara att ta skeden i vacker hand och gilla läget. Tur då att Kalimera finns så att man kan läsa om hur andra haft det på sina resor ner till Kreta.. och Grekland över huvud taget.
//Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Tack!
Lycka till Monica, allt löser sig till slut som det så vackert heter, svårt att känna i din situation kanske. Glömde skriva att jag var tvungen att avboka min tandläkartid där jag skulle varit idag. Det finns säkert tider en annan dag som passar mig ![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har nu sedan 1995 haft ett jobb som jag trivs bra med och mycket tyder väl på att jag blir kvar här många år ännu. Samtidigt vill jag också passa på att gratulera dej till din nya framtid. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
(Hoppas att idag har varit bättre för dig Camilla)
/Cecilia[/QUOTE] Jora nu känns det bättre ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Precis så säger jag med. Det löser sig alltid på ett eller annat sätt.. |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg føler med dem som mister jobben i disse harde tider, og vet det er en fattig trøst at det nok vil snu en dag.
Mht til tannlegebesøk, så er det noe av det verste jeg vet. Tannlegene tar seg imidlertid mye mindre betalt i Hellas enn i Norge (og sikkert Sverige), så kan man utsette besøket til hellasferien kan det være tusenlapper å spare. Men det er jo ikke så kjekt å gå til tannlegen i ferien ![]() |
![]() |
|
|