![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla!!!
Behöver lite hjälp... Vilken ö ska man välja för att få mysig stad/större by och bra urval gällande mysiga tavernor och barer. Och mysiga stränder! Behöver inte vara sandstränder, utan klappersten går lika bra... Fundera på Kefalonia eller Samos... För- resp nackdelar med dessa öar? Och förslag på vart ska man bo på dessa öar? Har tidigare besökt Korfu, Skiathos och Karpathos. Älskar både Skiathos och Karpatihos! Men vill nu prova ngn annan... Tacksam för hjälp! Kram |
|
|||
|
|||
![]()
Låter som om Du skulle trivas på Naxos!
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart Kreta! Där hittar du allt!
![]() ![]() ![]() / Kerstin( en Kretaälskare ut i fingertopparna) / ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kan ju bara hålla med! Kreta har oändliga möjligheter och en blandning av precis allt! |
|
||||
|
||||
![]()
Naxos och NaxeliNAXOS!!!!!!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är inne på Kos-temat i kväll
|
|
||||
|
||||
![]()
Om du ska åka charter föreslår jag Pythagorion på Samos, Skopelos stad på Skopelos, Naxos stad på Naxos, Molyvos (eller möjligen Petra som ligger nära Molyvos) på Lesbos, Parga stad på fastlandet, Naoussa på Paros, Poros stad på Poros eller kanske Symi stad på Symi (stränderna är inte så "mysiga" på Symi, men de duger.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack så mycket alla!
|
|
||||
|
||||
![]()
De Du söker kan du hitta på de flesta öar och fastlandet också. Både Kefalonia och Samos är väldigt vackra öar men jag tycker maten är mycket sämre på Kefalonia. Antagligen beror de på att engelsmännen har semestrat där sedan lång tid tillbaks.
|
![]() |
|
|