|
|||
|
|||
Bästa tiden?
Hej!
Jag å min tjej funderar på att öluffa lite i Grekland, tackvare forumet har jag fått koll lite på vad det kan kosta etc. Men en fråga återstår, när är bästa tiden för att åka? Om man inte vill åka i maximal högsäsong men samtidigt att det är varmt å skönt. MVH Jonas |
|
||||
|
||||
Sv: Bästa tiden?
Citat:
Om jag inte pluggat själv skulle jag deffenitivt valt slutet av Augusti- början av September! |
|
||||
|
||||
Juni är en bra tid att åka.
|
|
|||
|
|||
Enig, juni er kjempebra tid å reise på. Selvsagt litt avhengig av hvor man drar. Juni er perfekt på noen av øyene i Dodokanesene. Mai er litt tidlig, i hvert fall i Kykladene, om man vil ha varmt og skjønt hav å bade i. Men august kan også være bra, september enda bedre...Dog i slutten av måneden, og i oktober, må man regne med mer ustabilt vær.
Senast redigerad av malou den 2009-01-19 klockan 21:12. |
|
||||
|
||||
Den bästa tiden är utan tvekan september. Vattnet är varmt som på sommaren, men den stora turistsäsongen har mattats av. Det är ändå liv och rörelse på öarna, på dem som har charter i vart fall. Det finns ingen bättre tid än september. Jag har varit i Grekland under den månaden i 10 år på raken.
I april maj, i vart fall de senaste åren, är vädret lite osäkert. Även om det är vackert i naturen då, är tidig höst oslagbart. |
|
|