![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sitter här och kliar mitt huvud över alla öar för har tänkt boka en resa i slutet av maj eller början av juni.
Vi vill åka till en ö som har mycket vackra vyer, dvs mycket att fotografera då det är ett stort intresse. En grön ö, med turkost vatten och klapperstensstränder.... ![]() Vi vill att där ska finnas mycket att upptäcka, så man kan göra små utflykter på egen hand. Sen vill vi gärna hitta ett hotell med gym.... ![]() Har ni besökt någon ö som var så vacker att ni tappade hakan? Tacksam för alla tips! Har tidigare besökt Kreta, Poros och Egina och är inte särskilt fascinerad av någon av dom. Däremot har Lefkas och Kefalonia fångat vårt intresse. |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter som om Corfu skulle vara ett utmärkt alternativ.
Hotell med Gym??? Nja, den frågan undandraga sig min bedömning... Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Är det turkost, grönt och vitt du söker så är Lefkas rätt ö!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Åh, vilka fina bilder - längtar dit NUUU!!! Lefkas har underbara vyer och de vackraste stränder man kan tänka sig! Ithaca är också en jätte fin ö, med fantastiska vyer. Men ön har ju inte de där paradis stränderna, fast de är fina ändå! ![]() Skopelos är också en sådär riktigt bra foto ö... Suck, man skulle ju kunna rabbla i evigheter! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lefkas är nog den ön som cirkulerar mest bakom ögonlocken just nu, och med dina foton blev man ännu mer drömmande. Ibland "luras" man av resebolagens fina bilder från några få utvalda platser på ett ställe, därför är det så kul att se andras foton.
Var ska man bo någonstans i Lefkas? Vad är värt att besöka? Berätta gärna mer ![]() Tack så mycket för hjälpen! |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Zakynthos är en vacker ö. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag gillar att fota i vackra städer och små genuina byar, dels för att få med en del av vardagslivet, dels för vacker arkitektur. Chania på Kreta, Symi stad på Symi och Megisti på Kastelorizo är bara tre exempel på sådan städer. Tre vyer som fått mig att tappa hakan, det finns många fler som fått min haka att tappas. ![]() ![]() Amorgos. ![]() Skopelos. ![]() Kastelorizo. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag lägger då min röst på Kefalonia som val.
En mycket vacker ö med fina stränder. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men Kefalonia är ändå snäppet bättre ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Puh det här var ju jätte svårt!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Carooooline !
På Skopelos får du chansen att plåta mkt. Fin ö !! Birgitta 63 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Var på santorini förra året.. Bodde i Kamari.. Inte så bra stränder som man är van vid,.. Men herregud vilken fin ö. Ska till Corfu i år (20 juni ) och den är nog minst lika bra fast med bättre stränder.. har bara varit på Naxos, Santorini och Antiparos tidigare. 90% av alla vykort kommer ifrån Santorini.. |
|
||||
|
||||
![]()
På Samos och Kefalonia hittar du många vackra vyer men inget går upp mot kusten sydöst om Kalamata. Där har du nära till Taygetos snöklädda toppar. Sen gör det kanske inte så mycket att maten är både billigare och bättre än på öarna.
|
|
|||
|
|||
![]()
Håller med om att Peloponessos måste vara det ideala om man gillar att fotografera vackra vyer...Hyr bil från flygplatsen och ta er runt P. Området runt Kardamili-Stoupa är betagande!! Liksom Githio, Monemvasia..Jag kan rabbla MÅNGA platser och härliga badvikar är aldrig långt borta!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Carooooline !
Hur har det gått med din fotogeniska ö ? Är där en ö nu som du tappar hakan över som du själv skrev tidigare ? I Greklands övärld finns både stort och smått. Lycka till med ön du valt / väljer ! ![]() Birgitta 63 |
![]() |
|
|