|
|||
|
|||
Amopi Bay / Johnathan
Hej!
Vill ha hjälp av er Kalimeraläsare som varit på Karphatos. Hotellen Amopi Bay och Johnathan funderar vi på att boka oss på men jag vill gärna veta hur det är på dessa två ställen. Någon som vet? Hälsningar Tilde! |
|
||||
|
||||
Sv: Amopi Bay / Johnathan
Jag bodde på hotell Jonathan förra sommaren. det var fint, ganska enkelt, men med väl fungerade AC, rymliga lägenheter. Det ligger ganska avsides, lugnt alltså, med en enda taverna bredvid & sen är det en bit att gå (på en stig, ca 800 m till närmsta stranden) till stranden & övriga tavernor. Man kan också välja att följa vägen upp till huvudvägen & då komma till två ytterligare tavernor som är riktigt bra, plus några supermarkets. Det är kanske 1,5 km.
Det finns ingen reception/bemanning på hotellet & alltså ingen att vända sig till. När vi var där var vi & ett ytterligare par de enda som bodde där, men vi trivdes i vår ensamhet! När det gäller Amopi bay så tänkte jag "där ska jag bo nästa gång jag kommer hit" när jag gick förbi. Det ligger mer "mitt i smeten" om man nu kan prata om någon sådan i Amopi! Närmare till allt liksom. Förutom avskildhet då. Dessutom är det ju ett hotell & inga lägenheter, så man har inte samma möjlighet att laga mat, fixa frukost själv. Jag tror bägge är kanonbra alternativ, det beror på vad ni är ute efter! |
|
|||
|
|||
Sv: Amopi Bay / Johnathan
Hej och tack för ditt svar. Båda låter då bra. Tror att det kommer att luta år Amopi Bay. Längtar...
/ Hälsningar Tilde! |
|
|