|
|||
|
|||
Zakynthos
Vi åker till Zakynthos i mitten av maj och skall bo på Windmill bay. Är det någon som bott där? Vad bör man inte missa och vad kan man gott hoppa över? Vi har två småkillar på 4 och 2 år, vad finns speciellt som vi bör göra med dem? Tipsa gärna om resturanger i Agassi.
Tack, tack! |
|
||||
|
||||
Sv: Zakynthos
Bästa restaurangerna är enligt mig Zeus och Ethnic. De ligger i princip mitt emot varandra på huvudgatan.
|
|
|||
|
|||
Bodde i Argassi i Augusti. Mysig ort med många trevliga restauranter. Vi gillade "Elena" och "Green frog", samt en som jag ej kommer ihåg namnet på. Den ligger i alla fall en bit upp på huvudgatan på höger sida - vi åt gott mexikanskt där (Om man vill ha lite variation) Det var ett fint ställe med vita linnedukar på borden vill jag minnas...
Ett tips till barnen: Badskor. Fanns en del sjöborrar i Argassi. Aj aj aj.... En fin strand vi tog bussen till en dag heter "Porto Zorro" - den kan jag varmt rekomendera. Härlig sandbotten, rent och klart vatten och ganska långgrunt. En bit att gå från bussen, men man kan ju hyra bil eller ta taxi. Hoppas ni blir nöjda med resan. |
|
|||
|
|||
Tack för tipsen! Särskilt det där med badskorna, det är inget vidare om ungarna trampar på sjöborrar - hela semestern förstörd :-(
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hälsningar Enigma |
|
||||
|
||||
Citat:
Ang restauranger så tycker jag att man genrellt kan säga att de restauranger som ligger på taken är aningen sämre. Kanske bara en slump. |
|
|