|
||||
|
||||
Historien om rembetiko
På Youtube finns ett fantastiskt program om rembetikons historia, uppdelat i kortare bitar. Giorgos Dalaras - i en ung upplaga - berättar på engelska och träffar många av de gamla sångarna som berättar sina historier. De grekiska texterna är textade på engelska.
Sök på Rembetiko: Music of the outsiders. Här är en länk till första delen: http://www.youtube.com/watch?v=j_nOoZCGtd8 Karin som sitter fascinerad |
|
|||
|
|||
Sv: Historien om rembetiko
Kanonlänk ! Än har jag bara sett del 1 och 2, men ska genast se nästa del.
Tack, Karin ! |
|
||||
|
||||
TACK så jättemycket Karin! Än har jag bara tittat lite på början, men jag ser verkligen fram emot att få se resten.
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
TOPP! jeg har hørt og sett første del - nå skal jeg igang med neste.
Oppdaget den først igår - ikke vært innom denne delen av forumet på lenge, dessverre - dumt av meg det Nå har jeg mye å kose meg med. Skal til Kreta, Chaniakysten om 12-13 dager, - tar med mac'en. Jeg har litt gangvansker, så jeg kommer nok til å kose meg ved hotellet endel, ifall vennene vil ut på lengre turer. Da kan jeg lytte og lære. Delte lenken med min mann og en kompis, som begge er musikere - så nå har jeg f.eks. lært at det brukes et instrumentpå del 1 som heter santur ... fra persia. De trodde først det var en cembalon (det spiller bl.a. kompisen vår på) - lyden minner en god del. Moro - interessant - lærerikt - TAKK ! |
|
||||
|
||||
Har nu suttit och gått igenom alla 7 delarna + andra rembetikolåtar. Tack för den tråden.
|
|
||||
|
||||
Det var en fin dokumentär detta. Sträcktittade på alla sju delarna!
Tack för tipset om dokumentären! Yeasou |
|
||||
|
||||
Citat:
Monica S |
|
||||
|
||||
Karin, vilka superbra och lärorika inslag du hittat och delat med dej av.
Tack! Jag njuter i fulla drag! lars Kriti stin kardia mou |
|
|