![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi är tre tjejer i 30-33 års ålders som ska åka till Santorini och ska bo på Roussos Beach. Har någon bott där och hur är det? TACK för alla underbara inlägg om vart och vad man ska göra! Vi ser verkligen framemot detta. Åker den 16 maj!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Iza ni kommer inte att bli besvikna, jag har sjäv inte bott där men har träffat folk som bott där. Inga sura miner hos dom inte. Vi åker oxå till Kamari den 16 Maj från Köpenhamn.
Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi kommit hem från en vecka på Santorini 16-23 maj 2009. Vi bodde 3 tjejer på Roussos Beach på Kamari. Vi fick alla likadana sängar så det var ingen som fick en tältsäng som vi hade misstänkt. Men sängarna var stenhårda så man kan lägga en filt som finns i garderoben som liggunderlag..
Sen var det vääääldigt fuktigt och luktade väldigt mycket fukt. Detta var lite jobbigt. Det finns en AC på rummet men den stängs av så fort ni öppnar balkongdörren. Så man kan inte ha dörren och AC öppen och igång samtidigt. För att få belysning och AC så sätter man i dörrnyckeln (kortet) i en grej på väggen... Så fort man drar ut kortet så stängs ex AC av och detta var ju lite jobbigt eftersom vi ville bli av med fukten i rummet. Men då tog vi ett kort i plånboken typ något medlemskort eller liknande som hade samma storlek som nyckelkortet och hade i under dagen så fukten försvann. Frukosten var inte heller bra eftersom det fanns typ bara lite smörgåsar med lite pålägg.. tröttnar rätt fort på det. Det som var lite bättre var poolen som hade bra temperatur. Vi hade en restaurang (Zorba terverna) som låg mellan gågatan och poolen.. de spelade säkert samma skiva hela veckan och endast Zorba... lite tröttsamt efter ett tag. Jag vet inte om hotellet spelar någon annan musik under högsäsongen. Hotellpersonalen var inte så intresserade av att de hade gäster och i stort sett struntade i att de hade gäster på hotellet... Hoppas att det inte är så på högsäsong. Sen var det bra att poolområdet inte låg precis vid gågatan för då hade man det lite mer privat. Jag skulle nog rekommendera ett annat hotell mest pga hårda sängar och fukten på rummet. |
|
||||
|
||||
![]()
Hårda sängar är det o princip över allt i Grekland, men det låter mindre kul med ett fuktigt rum. Vad tyckte ni om Santorini?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Iza. Tyvärr såg jag inte till er förra veckan! Det med fukten i rummen hade ni undvikigt om ni bott lite längre upp från stranden.
Vi hade en underbar vecka med svalt sovrum, tyvärr var det ett par eftermiddagar som var mer än svala så vi fick klä på oss lite när vi skulle fika på altanen. Men vad gjorde det i det stora hela! En för årstiden lite blåsig vecka men ändå härlig. Vi badade i havet och poolen i stort sett var dag! Vandrade och trivdes perfekt. MVH Yeasou ![]() |
![]() |
|
|