|
|||
|
|||
Penelope utanför Pythagorion
Funderar på att boka Lägenhetshotellet Penelope(Fritidsresor).
Någon som bott där och kan berätta lite om hotellet? |
|
|||
|
|||
Sv: Penelope utanför Pythagorion
Hejsan! Även jag åker till hotellet i år. Vore tacksam för infomation om hotellet och annat intressant som gör semestern trevligare. Hurdan är vägen från hotellet till hamnpromenaden, finns det shoppingmöjligheter i Pythagorion mm. Åker ner efter 36 dagar och resefebrn har redan stigit .
|
|
||||
|
||||
Hej. Pythagorion är inte känd för sin shopping. Men det finns många affärer längs med huvudgatan. Väsk-smycken-keramik-kläder samt supermarket m.m Några affärer finns även på några tvärgator till huvudgatan.
Om du är intresserad av att köpa lite andra saker än det typiska grekiska, så finns det en affär lite högre upp på huvudgatan som säljer konstglas, smycken m.m det är olika grekiska konstnärer som säljer sina saker i den affären. Affären heter Kallisti. Tyvärr vet jag inget om hotellet, vi bor alltid på Proteas Bay (Ving) Ett tips om du inte redan har köpt den, så köp E-guiden om Samos som Janne säljer via Kalimeras hemsida. Den ger bra tips om sevärdigheter, badställen m.m Häls från Kristina och Peter som åker till Samos i Juli |
|
|||
|
|||
Hejsan! Tack för svaret, e-guiden har jag redan skaffat. Jag gillar att få mycket information on orten och hotellet dit jag åker. Detta bli min 16 resa till Grekland, men den första till Samos.
|
|
|