|
|||
|
|||
Ny grekkrog på Södermalm
Igår besökte jag och dottern den nyöppnade restaurangen Ammos på Ringvägen. Trevligt ställe med spartansk inredning (ej ihopkört och trångt) välsmakande mat, flera fiskrätter med direktimporterad fisk fr Grekland bl a Tsipoura, brett vinsortiment, då ägaren är vinimportör. Bra priser. Med andra ord; en restaurang att varmt rekommendera. Jag kommer i alla fall gå dit fler gånger under min vistelse här.
Yvonne |
|
|||
|
|||
Sv: Ny grekkrog på Södermalm
Tack för tipset!!Ska undersökas:-)
|
|
|||
|
|||
Ja det här låter mycket intressant!
|
|
||||
|
||||
Var på Ringvägen är det? Nära Skanstull?
|
|
||||
|
||||
Ja, nära Skanstull, närmare bestämt Ringvägen 110. Jag bor på krypstånd.
|
|
||||
|
||||
Det är samma ägare som har Pamplona på Scheelegatan.
/Ingegerd |
|
||||
|
||||
Är grönsaks och kötträtterna också bra?
Eva |
|
|||
|
|||
Lammkotletterna var suveräna!
Yvonne |
|
|||
|
|||
Familjen var där ikväll och åt. Vi blev helt klart nöjda.
Servicen mycket bra, trevlig personal. Det var bara att säga till om vi ville ha mer potatis till exempel. (Det var lite snålt tilltaget till lammracksen från början) Dagens special var kycklingryta mycket riklig portion och god. Vinet gott. Stockholms fräschaste toalett tror jag nog att de har satsat på att ha. Vi kommer säkert gå dit igen. |
|
|||
|
|||
Och jag var där igen i fredags kväll med mina barn. Åt bara förrätter (11 tallrikar blev det!) rostad paprika, oströra, tzatsiki, stekta manitaria (svamp), dakos, zuccini qroquetter, metsovonekorv, 2 saganaki, gavros (småfisk) och bondsallad. Dotterns väninna tog Briam och hon var nöjd med den.
Sedan blev det förståss lite dessert och grekiskt kaffe också. Ni som gillar Alfa ölen..... den serveras som fatöl. yvonne |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack för tipset! |
|
|||
|
|||
Jag glömde skriva om efterrätten. Chokladsufflen med glass fick högsta poäng av mina barn men jag blev lite besviken på youghurten.
Jag föredrar ren youghurt med lite honung till. Den här var för söt, för de hade blandat ut den med honung förutom att det var honung till. Sedan var det lite för lite valnötter på. (4 st) |
|
||||
|
||||
Det här låter väldigt intressant och gott!!!
Speciellt alla förrätter... Helena S |
|
|||
|
|||
Reklamen ni ger om denna krog lockar verkligen till ett besök senare i vår (?) och särskilt när de visar sig ha Alfa på fat
Hasse |
|
||||
|
||||
Skulle man inte kunna tänka sig att besöka restaurang Ammos på samma gång?
Senare i vår? Och tänk om de dessutom har Malamatina... |
|
||||
|
||||
Citat:
Det var gott, men inte det bästa vi provat i Stockholm. Mycket trevlig stämning och vänlig personal. Killen som serverade var från Venezuela och var jättetrevlig! Vi kommer säkert att gå tillbaka! |
|
||||
|
||||
Igår hade jag äran att besöka Ammos jag också. Vi var fyra personer som delade på tolv smårätter. Det var supergott och vi blev mätta och belåtna alla fyra. Hit kommer vi gå igen! Extra plus för den suveräna servicen!
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Har även jag provat denna restaurang då den öppnades samma vecka.
Var inte alls nöjd. När vi skulle beställa kom servitören fram till vårt bord och sa "Tjena, vad ska ni ha?" Okej att vi var lika gamla som servitören men det behöver inte betyda att man ska behandlas så på en restaruang. Sedan visste de inte vad de hade på menyn. Tex sa jag "två souvlaki och en saganaki" han: "Aha "en souvlaki och två saganaki". Och till sist fick vi bara en souvlaki.. Sen är det inte så smart att de har världens minsta bord och världens största tallrikar till all mat. Och inte mycket mat fick man för det priset. Tacka vet jag Restaurang Faros! Alltid trevlig personal och man blir alltid nöjd med maten och man får mycket mat! Vårt 4e besök hade vi ikväll! Och än en gång supernöjd!! |
|
|