Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-16, 07:45
Conny Conny är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Vart ska man åka ?

Hej !

Funderar på att åka till Samos i slutet av september. Vi är två vuxna. Vi vill gärna bo nära strand och ändå ha resturanger omkring oss. Vad ska vi välja ? Vi har aldrig varit till Samos tidigare men älskar Grekland. Det jag tittat på är Glicorisa Beach Pythagorion. Men jag har som sagt ingen aning om hur resmålet är. Gillar förresten sandstrand så det är ett pluss om det är och inte sten. Mvh // Conny
Svara med citat
Gammal 2009-03-16, 18:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Vart ska man åka ?

Citat:
Ursprungligen postat av Conny Visa inlägg
Det jag tittat på är Glicorisa Beach Pythagorion. Men jag har som sagt ingen aning om hur resmålet är. Gillar förresten sandstrand så det är ett pluss om det är och inte sten.
Jag vet inget om hotellet, men vet mycket om Pythagorion, och Samos och jag kan bara säga grattis till ett mycket bra val. Samos har allt tycker jag, utom en sak: sandstränder. Det finns några sandstränder, ingen i närheten av Pythagorion. (Det finns en pytteliten strand med lite sand, men där är trångt som i en burk oliver.) Så om sandstränder är jätteviktigt kanske ni ska tänka om och välja en annan ö.
Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 09:39
eage eage är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Glem sandstrand og kom til Samos og Pythagorion! Den store flotte stranden som strekker seg over flere kilometer er nydelig, ren og i vannet er den fineste sandbunn! Glicorisa er en nydelig liten bukt men det er litt langt å gå inn til Pythagorion. Jeg ville valgt å bo på et lite pensjonat i nærheten av byen. Anbefaler varmt Samena Hotel som ligger vakkert til i åssiden overfor byen.

Senast redigerad av Kalimera den 2009-03-17 klockan 09:44. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 16:41
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Ta en flygstol..Hyr på hotel Viktoria i Potokaki..Ni kan inte bo närmare stranden ...Nyrenoverat och härligt...
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 17:12
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Håller med övriga här, Samos och Pythagorion är ett mycket bra val. En riktig pärla tycker jag. Pythagorion är en mycket mysig och vacker stad med bra restauranger. Samos som helhet bjuder på vacker natur och intressanta sevärdheter. Vad gäller sandstränder så kan väl Potokaki som ligger strax utanför stan nästan klassas som en sådan. Visserligen finns det en del småstenar närmast vattnet men längre upp är det sand och även till stor del i vattnet. Det är kanske inte den finaste och vackraste sandstrand jag varit på men den är helt okej.
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 14:14
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Vi har varit och både badat och ätit på Glicorisa, verkligen fint hotell och fin strand! Vaddå långt till Pythagorion? Det finns taxi!Tillbaka kan man promenera!
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 14:45
Conny Conny är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av maggione Visa inlägg
Vi har varit och både badat och ätit på Glicorisa, verkligen fint hotell och fin strand! Vaddå långt till Pythagorion? Det finns taxi!Tillbaka kan man promenera!
Hur långt är det mellan Glicorisa och Pythagorion ?
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 21:19
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tror Pythagorion är ett mycket bra val för er. Det är en jättefin plats med en underbart fin hamnpromenad kantad av restauranger.

Samos är en stor ö med mycket att se, många fina stränder verkade det finnas också... hann inte se alla, men en del. Och jag gillade starkt det jag såg!

På klart hanterbart gångavstånd från Pythagorion centrum finns en mycket fin strand som jag absolut tror ni kommer gilla. Minns inte riktigt, det är inte finkornig sand men inte sten heller.

Jag skrev ett resebrev (med lite bilder) från vår resa till Samos 2007. Den hittar du bland resebrev, i vänstermenyn.

Lycka till i valet!

Janna
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:05.