|
|||
|
|||
Glicorisa Beach / Doryssa Village
Hej på er !
Vilket hotell skulle ni välja ? Båda ligger i Phytagorian. En promenad på kvällskröken gör oss inget, bara skönt att röra på sig. Researrangören skriver att flygplanstrafiken kan vara störande på Doryssa men hur störande ? Vi bor efter riksväg 62 och tycker inte det är störande.... Doryssa verkar vara ett finare hotell men det är inte det viktigaste. Det är egentligen stranden. Vi har dock tänkt att hyra bil några dagar men det är också intressant med området runt där man bor. Vad annars ska man passa på och se på Samos vi har aldrig varit där. Vi hade faktiskt tänkt åka till Kreta igen men upptäckte Samos. Men nu tror jag vi har besämt oss |
|
||||
|
||||
Sv: Glicorisa Beach / Doryssa Village
Jag rekommenderar Doryssa, pga att så mkt ligger inom räckhåll. Strand, 15 mnuters promenad in till Pytagorion och ca 40 min promenad upp till byn Chora som har en trevlig och bra Taverna som heter Synadisi. flygtrafiken är inte störande tycker jag då den pågår mest under dagtid. Inget på nätterna alls. Jag bor vid Potokakistranden invid flygplatsen 4 veckor varje höst och har inget att klaga på, jag är lättstörd. Samos är en underbar ö och hyr man bil eller vespa hittar man underbara ställen att bada och luncha på.
Ewa |
|
|||
|
|||
Det blir Doryssa av dessa två. Eller har någon något annat förslag ? Vi är ju som sagt förtjusta i sandstränder men det verkar ju vara en brist på Samos. Vi vill gärna ha något som Pythagorion att strosa omkring i med lite affärer på kvällarna och restauranger. Jag är sugen på den finaste av de båda stränderna Psili Amos 2 som ligger väster om Votsalakia enligt E-Guiden om Samos. Hur långt är det mellan Pythagorion och Psili Amos 2 ?
Är det någon som har något förslag så man fick närmare till Psili Amos 2 ? Janne rekomenderade Pythagorion så vi är ju lite inställda på det just nu och får försaka sandstränderna denna gång, men vi ska ju också hyra bil någon eller några dagar och kanske ta en tur till Psili Amos 2 och även fortsätta den fina vägen till Drakei. Så hur långt är det mellan Pythagorion och Psili Amos 2 och även till Drakei ? Någon som har förslag på annat boende än Pythagorion för att komma närmare Psili Amos 2 men ändå ha kvar affärer och restauranger på kvällen ? |
|
||||
|
||||
Votsalakia är enda ort om ni ska bo nära Psili Amos 2 och Drakei, där är mycket lugnare än i Pythagorion, och det finns många tavernor, men inte så mycket shopping. Jag skulle nog ändå valt Pythagorion och sedan utforskat ön med bil, bland annat Drakei. Ni måste ändå hyra fordon för att komma dit och då kan ni likaväl bo i Pythagorion. Såvida ni inte vill ha det väldigt lugnt på semestern. De finns många trådar om Votsalakia i forumet om du vill veta mer, många tycker det är trevligare att bo där, det gör dock inte jag. Stranden i Pythagorion (Potokaki) är inte dålig på något sätt.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Är det Potokaki stranden som Doryssa Village ligger vid ? Eller är det vid en sämre strand längre väster ut som Doryssa Village ligger ? Har du förslag på något annat hotel än Doryssa Village som ligger vid stranden, som är bra ? Är trafiken väldigt intensiv i Pythagorion och Samos som på Kreta och Chania ? |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Tack för det Eva ! Det var nämligen ingen höjdare att köra runt i Chania
man körde som galningar då när vi var där ingen ordning alls i trafiken. mvh Conny |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag känner inte till hotellet så kan inte säga var vid stranden det ligger. Potokaki beach är extremt lång, du kan hur lång på bilderna jag lagt ut i den här tråden... |
|
|||
|
|||
Tack för alla svar
Nu är det äntligen bokat. Doryssa den 19:e september |
|
||||
|
||||