|
||||
|
||||
Göran Schildt är död
Den finlandssvenske författaren Göran Schildt är död. Han skrev bland annat Segla på Medelhavet, I Odysseus kölvatten, Ikaros hav och Dianas ö (om Leros).
En stor författare har gått ur tiden. Han var bosatt i Ekenäs i Finland och på Leros i Grekland. Han blev 92 år. Läs böckerna ovan, de är fantastiskt bra! Läs mer om här.. |
|
|||
|
|||
Sv: Göran Schildt är död
Må hans Gudar vara med honom!
Jag tyckte SÅ mycket om hans böcker.Har en gammal ärvd "I Odysseus kölvatten",som jag läser om ofta.Likaså "Dianas ö". Just i Odysseus finns underbara beskrivningar om Naxos,Ios och Santorini.Får ni tag på den så LÄS och njut!!! |
|
||||
|
||||
Den är grymt bra!
|
|
||||
|
||||
Jag har läst de flesta av Göran Schildts böcker men den första boken jag läste var "Önskeresan" från 1949 som handlar om när han seglar genom Frankrikes kanaler. Jag kan inte se att den är nämnd här. Det var iaf den boken som gjorde att jag ville läsa de andra med. Jättebra böcker!
Yanna |
|
|||
|
|||
Instämmer i tidigare inlägg. Böckerna är mycket läsvärda och välskrivna och bjuder på fantastiska skildringar av Medelhavet i allmänhet och Grekland i synnerhet.
Hade för avsikt att skriva till Schildt häromåret och tacka för det han skrivit, men något kom, som vanligt, emellan... /Magnus |
|
||||
|
||||
Hade också tänkt det, men av samma anledning som din blev det inte av, och nu är det försent.
|
|
|