|
|||
|
|||
Musik inför bröllop i Grekland!
Hej!
Nu behöver jag verkligen hjälp! Jag och min blivande man kommer att gifta oss i Grekland i sommar. Cirka 75 personer kommer ifrån Sverige och cirka 45 personer är greker. Vi har tänkt att främst spela den musik som vi själva tycker om men vill ändå ha inslag av modern grekisk musik . Jag behöver tips på grekisk musik som passar både gammal och ung. Vi kommer att spela en hel del av Elena Paparizou men det hade varit kul med lite variation . Söker även efter bra melodiös bouzouki musik! Tar tacksamt emot alla förslag! Lisen |
|
||||
|
||||
Sv: Musik inför bröllop i Grekland!
Hej
En sång som jag tycker är väldigt vacker är Agapemo med Remos och Marinella. En riktig kärlekssång. Lyssna och njut. Lycka till!!! Lena |
|
||||
|
||||
Mitropanos är given.. och likaså Haris Alexiou, Remos och Dallaras går så klart hem i allas öron.
Camilla |
|
||||
|
||||
Kotsiras
|
|
||||
|
||||
När vi gifte oss i Grekland hade vi den underbara låten Sagapo som ”bröllopsvals”. Vi hade liveband som spelade, men den finns i olika versioner på CD. Min favorit är från Petros Gaitanos CD ” Wind, Love And Saltiness”, den heter förstås något annat på grekiska.
Petros Gaitanos är för övrigt en okänd artist för många, det är synd. Kolla in honom här… |
|
||||
|
||||
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=hTHWxApSRxc Karin som alltid längtar ner... |
|
||||
|
||||
Nej, min favvis är den med Petros Gaitanos. I ärlighetens namn har alla versioner jag hört varit bra. Den du länkade till är inget undantag. Jisses, jag fick rysningar av den. Tack för tips Karin.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Jag kan inte lyssna något på Youtube ovh får följande svar när jag vill lyssna till ovan nämnda länken: [LEFT]Stäng Välkommen till YouTube! Föreslaget landsfilter (enligt våra inställningar): Sverige Landsfiltret innebär att populära videoklipp från det valda landet visas i listor som Mest sedda och i sökresultaten. Om du vill ändra landsfilter använder du länkarna bredvid YouTube-logotypen högst upp på sidan. Klicka på "OK" om du vill godkänna inställningen eller på "Avbryt" om du vill ställa in ditt landsfilter på "Hela världen (alla)". OK Avbryt Welcome to YouTube! Suggested Country Filter (we have set your preference to this): Sweden The country filter shows you popular videos from the selected country on lists like Most Viewed and in search results. To change your country filter, please use the links next to the YouTube logo at the top of the page. Click "OK" to accept this setting, or click "Cancel" to set your country filter to "Worldwide (All)". OK Cancel [/LEFT] Dalaras & Parios - S' agapo giati eisai oraia Hej! Du har antingen inaktiverat Javascript eller så har du en gammal version av Adobes Flash-spelare. Hämta den senaste Flash-spelaren. Jag har den senaste Flash-spelaren och Java är installerad på min dator. Jag har Windows Explorer. Hur kan man se om Java är aktiverad eller inaktiverad? /Enigma |
|
|||
|
|||
Tack för underbar musik Katarina
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Jag gillar låten S'agapo med Alkisti Protopsalti och Antonis Remos.... Jag ryser när jag hör denna låt!
Undrar om det kan vara denna låt du eftersöker, vacker och man bara längtar till livsvärmen man bara upplever i Grekland! Lyssna här! http://www.youtube.com/watch?v=qTdsTiHd7NY Yeasou |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Så fin eran hemsida är! Lycka till! Jag tror det kommer bli en alldeles strålande dag
|
|
|||
|
|||
Tack! Nu längtar vi massor.....!
|
|
|||
|
|||
Lycka till!!!! Kärleken är outgrundlig och helt underbar!
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag och min fru har fastnat helt för "Apodimi compania"
Kolla in här och lyssna: http://www.freewebs.com/apodimi/index.htm Som spelar mycket traditionell musik från öarna på klassiska intrument. Vår favorit: Pou na vro gynaika na sou miazi.mp3 (Where can I found a woman like you) |
|
|