|
||||
|
||||
Vader
Sa lite som det har regnat i Chania i ar sa undrar man om vattnet kommer att racka i sommar och om oliverna kommer att mogna. Nar vi akte hit i september sa vantade vi oss kanske att vintern skulle bli fuktig, lite regn och inte sa varmt men inget av det har vi upplevt. Den som tycker har ar fuktigt och regnigt har inte tillbringat nagon vinter i Skane!! Har har vi bara upplevt ett par ordentliga askvader, riktig blast och inte minst varme. Men det ar val klimatforandringarna har oxa. Snart ar det slut pa sotebrodsdagarna och dags att bege sig hemat men da hoppas jag att varen har kommit dar hemma. Har star allting i blom just nu och det ar ljuvligt.
June |
|
||||
|
||||
Sv: Vader
Hur länge har ni varit där?
Välkomna "hem"! |
|
|||
|
|||
Citat:
Välkommen hem när Du än kommer |
|
||||
|
||||
Vi har varit har sen 25 september och vi kommer hem runt den 25 april, så tyvärr hinner vi nog inte hem till nån kalimeraträff.
June |
|
||||
|
||||
Konstigt! Har det inte regnat på Kreta ??? Här på östra sidan har det regnat rekordmycket, så gott som varenda dag/natt. Jag har två proppfulla stora cisterner och det skulle ha räckt att fylla flera tilll och med, det är länge sen jag stängde av röret som leder ner regnvattnet.
|
|
||||
|
||||
Låter härligt! Vi ser fram emot en vecka med ett par vandringar (mest troligt Sirikari-Polyrrinia i väst och Agia Irini i söder) under aprilresan.
Ivi -med endast två veckor kvar... |
|
||||
|
||||
Jo regnat har det gjort men inte mycket och snön håller på att försvinna på bergen. Idag har det varit vindar från sahara så det är grus i luften men inget regn än! Men vi njuter i värmen.
|
|
|