|
|||
|
|||
Cykel-och moppehjälm.........
..ida har jag vurt iväg och köpt en cykelhjälm som jag ska ta med till Karpathos.Det verkar som om polisen skärpt till sej vad det anbelangar hjälmanvändning, och när den(polisen) måste bo och verka på ön, så ger dom sej naturligtvis i första hand på turisterna,som lämnar ön allteftersom tiden går.
Cykelhjälmen får väl ses som nån sorts kompromiss, dels är den väldigt lätt och dels är den full av hål.... och så är den säkert bättre än inget om det skulle olyckas...... Mikke |
|
||||
|
||||
Sv: Cykel-och moppehjälm.........
Det är bra Mikke.Man ska använda hjälm !!!
Man ska vara rädd om huvudet. Mia |
|
|||
|
|||
......som (självutnämnd) konsul undrar jag om jag inte ska ha en liten grekisk flagga på ena sidan och en svensk på andra sidan hjälmen vid solennare tillfällen.....Ni vet, di där små med träskaft som påminner om tandpetare.....Sen ska jag fixa ett litet fäste därbak för lysdiodslampa....
Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Mikke |
|
|||
|
|||
Citat:
Tommy |
|
|||
|
|||
Jag kan da meddela direkt fran platsen i fraga - polisen har botfallt flera turister for att de inte haft hjalmen pa huvudknoppen, istfor kackt dinglande fran pakethallaren. 80 Euro kan man ju anvanda till roligare saker.
vidare kan jag omtala att har ar det ca 36 - 38 grader hett, vattnet haller behagliga 28 grader. det blaser nat sa djavulusiskt att kladerna nastan flyger av kroppen. Solsangar och parasoller flyger. Lasa pa stranden kan man glomma. Nu ska jag boka en scooter till i morron och ta ett sista race runt oya. Ha det bra allihopa // Inger direkte fran Karpathos |
|
|||
|
|||
Citat:
Ha det bra själv Tommy |
|
||||
|
||||
Men vad säger lagen egentligen? Är det okej med cykelhjälm på moppe? I Grekland alltså. I Sverige är det ju inte det. Väl?
|
|
|||
|
|||
Citat:
VARFÖR har du (antar jag med anledning av anspelningen på poliskontroller) inte använt detta föremål tidigare ??? Du förstår väl att vi vill ha ditt intellekt i behåll för fortsatt trivsel på Kalimera-sajten !!! /Guppelhjälm - finns det också ? |
|
|||
|
|||
Citat:
Sen om mina inlägg bidrar till trivseln på Kalimera så ere ju bra..... Mikke |
|
|