|
||||
|
||||
Vänstertrafik i Grekland!
Nu händer det grejer; Som ett steg för att komma tillrätta med trafiksituationen i Grekland skall nu vänstertrafik införas, man räknar att trafiken kommer flyta bättre samt att olyckorna vid högersväng minskar.
Själv ser jag ingen som helst fördel med den här "lösningen" //Helen |
|
|||
|
|||
Sv: Vänstertrafik i Grekland!
..
Senast redigerad av Athanasia den 2009-04-01 klockan 08:24. Anledning: Svarade p[ fel inl'gg |
|
||||
|
||||
Undrar vad det är för datum idag? /Kerstin |
|
||||
|
||||
April,April
|
|
||||
|
||||
Bra försök, förresten är det någon här som tänker köpa VIP-latser på tunnelbana och buss i Stokholmstrakten? Bara 1000 spänn per månad enlig DN, undrar sa flundra om erbjudandet kvarstår i morgon... Härligt är det i alla fall att April kom med värmande sol och vårkänslor
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hi,hi...
Marie |
|
||||
|
||||
De roligaste jag läste om igår var att Mållgan nu trätt fram och erkänt rattfyllan
Jag tycker iofs att hela den storyn verkar vara ett stort skämt // Helén |
|
||||
|
||||
Ett, som jag tycker, bättre aprilskämt på senare år var när Borås Arena var precis färdigbyggd. Den allsvenska premiären var på gång och allt var upphaussat kring fotbollen i stan.
Då gick lokalradion (eller om det var Borås Tidning) ut med nyheten att det nylagda konstgräset på grund av en miss i läggningsarbetet inte hade räckt till hela planens bredd. Denna katastrofala situation skulle dock kunna avhjälpas om tillräckligt många kommuninvånare slöt upp och drog i plastgräset. x antal personer dök faktiskt upp vid arenan för att hjälpa till. Dock inte undertecknad är kanske bäst att tillägga Lars |
|
||||
|
||||
Ett av de enligt mitt förmenande bättre Aprilskämten genomfördes i min före detta hemstad Eskilstuna under sent 1960-tal.
Man lät förmäla att Marhajadjan av Kosmostan, ett emiratrike, hade av tillfällighet hittat 120 st flygplan av typ dubbeldäckare, vilka återfunnits i ett bergförråd i norra Norge. Planen skulle flygas hem, men skulle mellanlanda på Ekeby flygfält (gräs) den första April. En mycket fin bild bifogades omfattandes de 120 planen parkerade på sagda flygfält... Vidare förmäldes att piloterna skulle ordna med en gratis rundtur för den som så önskade. Samma lördag morgon , ja den 1 April begåvo sig Eskilstunaborna ut till flygfältet i tusentals för att beskåda planen samt att därtill erhålla en fri flygtur!!! Arne |
|
|