Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-01, 18:36
mamma mamma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 10
Standard Hyra bil

Planerar att hyra bil i några dagar och har fått bästa pris hos "Speed Car Rental" i Chania. Någon som hört talas om dessa och kan ge råd/tips. 20% extra rabatt om någon tidigare kund rekommenderar dem till mig dessutom.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-02, 13:59
kickimoj kickimoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 27
Standard Sv: Hyra bil

Absolut. Vi hyrde av dem i september 2008. Vi hade bokat bil genom ett annat företag som sen aldrig dök upp. Vi kontaktade då speed wheel och de ornade fram en bil för 6 personer på mindre en en timme. Det kallar jag service. Jag fick ett visitkort med namn på en person som jag skulle hänvisa till om jag ville boka igen men jag hittar ju det inte. Letar vidare annars får du gärna använda dig av vårt namn
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-02, 20:09
carjoh carjoh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sjöbo
Inlägg: 125
Standard Sv: Hyra bil

Men är detta samma företag...?? Speed Wheel är ett och Speed car rental ett annat, Eller? Jag har nämligen också tittat på Speed Car rental. Får väl lusläsa sidan, fick inte riktigt klart för mig hur det var med försäkringen. Det står "Full insurance " -men jag har inte hittat vad det EGENTLIGEN är...

Mvh Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-02, 21:42
kickimoj kickimoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 27
Standard Sv: Hyra bil

Oj nu lusläser jag mitt uthyrningskvitto. Där står Speed wheel rent a car med kontor i Platanias och Daratso. telnumren är (28210 60186 eller 28210 31661,31751) om detta kan hjälpa. De som inte dök upp trots min bokning om som hade de mest osannolika bortförklaringar i ett antal telefonsamtal hette iallafall Elite rent a car
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-04-03, 09:48
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Hyra bil

För att jämföra kan du kolla "economy carrentals" , hittills har jag inte sett priser som varit bättre än där. Vet också flera som varit mkt nöjda med att hyra genom dom och att det funkar bra med leverans och lämning på flygplatsen i Chania om det skulle vara aktuellt! Man får en bilstol med i hyran.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-04-03, 21:23
carjoh carjoh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sjöbo
Inlägg: 125
Standard Sv: Hyra bil

Vi tänkte kolla med eurocar eftersom vi ska hyra i 16-17 dagar. De verkar ha bra pris om man hyr många dagar. Vi har hyrt av economy carrentals tidigare. Funkat jättebra, men det blir dyrt när man ska ha i många dagar.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-04-04, 10:20
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Hyra bil

Citat:
Ursprungligen postat av carjoh Visa inlägg
Vi tänkte kolla med eurocar eftersom vi ska hyra i 16-17 dagar. De verkar ha bra pris om man hyr många dagar. Vi har hyrt av economy carrentals tidigare. Funkat jättebra, men det blir dyrt när man ska ha i många dagar.
För oss blev priset detsamma med economcarrentals när vi i år hyr 4veckor mot förra året och året innan då i hyrde kortare perioder (3 resp 2 veckor) med andra firmor. Dagspris=26.9 inkl hyra för en extra barnstol (en stol ingår i priset) och ingen kostnad för xtra förare. Detta pris gäller Hyundai accent. Med Holiday autos betalade vi 26 per dygn 2007 i 3 veckor men det priset kunde de pga det ekonomiska läget inte leva upp till förra året då de erbjöd oss 30€ om bästa pris för två veckor.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT