|
|||
|
|||
Cykel?
Hej! Vi ska åka till Karpathos i slutet av juni och bo på Parasol. Ska bli så härligt! Sitter och funderar på möjlighet att hyra cyklar i Pigadia. Finns cykeluthyrning?
Hur är det att cykla på ön? Vilka stränder i närheten av Pigadia kan man i så fall ta sig till på cykel? |
|
||||
|
||||
Sv: Cykel?
Gratulerar till ett bra val av både ö och boendeJag bodde på Parasol förra sommaren och var väldigt nöjd med det
Cykeluthyrning finns men har inte själv hyrt någon gång. Det är för branta backar för min smak, ifall man skall ge sig utanför Pigadia. Har dock mött cyklister även vid don väldigt branta backarna längre bort på ön. Det beror väl på vilken "nivå" man är med kondisen Vardags cyklar jag alltid till jobbet, men Karpathos blir överkurs för mig Riitta |
|
|||
|
|||
Även om konditionen skulle vara så bra att man klarar av Karpathos backiga terräng så bör man akta sig för den övriga trafiken.
|
|
|||
|
|||
Hyrde cykel i fjol och cyklade till några bergsbyar. Javisst, tuffa backar men oehört vackert, och kondisen blir bättre. Kan rekommendera turen från Pigadia till Aperi, Volada och Othos, den var underbar. Jobbigt uppåt, men desto snabbare tillbaka till Pigadia och badet i havet.
Trafiken i Pigadia kan vara lite besvärlig men utanför, tex mot norr och nordväst mycket lugn. |
|
|