|
||||
|
||||
Mera vår....
Hej
På allmän begäran kommer här nu ännu mera vårbilder från Naxos..... Och en från i höstas, gissa vilken..... Nu är det påsk här med mycket folk och kyrkklockor som ringer. På lördag kväll är det midnattsmässa med tända ljus och på söndag kommer hela Grekland lukta grillat lamm! KALO PASKA!! Lotta |
|
||||
|
||||
Sv: Mera vår....
Den där bilden överst. Vad är det för växt?
På nåt sätt känner jag igen den. Men kommer inte på vad det kan vara riktigt.. |
|
||||
|
||||
Ingen aning, men den är tydligen lite giftig...! Växer överallt just nu.
Lotta |
|
|||
|
|||
Åh så vackert! Det är underbart med blommorna på våren.
Jag njöt enormt av Cyperns alla blommor och doft av mimosa förra veckan.. Tack Lotta! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
De blå lupinerna är fina. Har sett dom själv när jag var på Kreta en vår/försommar för ett antal år sen. Och tagit kort på dom. Men det är inte samma sort som vi har här. Antar att det är urmodellen innan de blev så stora och färggranna som de svenska varianterna. //Monica S |
|
||||
|
||||
Såna växter som inte getterna äter kan man ju låta bli att göra sallad på...
|
|
|||
|
|||
Citat:
Någon form av "Kirshkol" kanske??? |
|
||||
|
||||
Nä du Jesper..
Kirskål är det inte.. eller kers.. eller vad man nu kallar den "grönsak" som våra munkar tog in till Sverige en gång. Som sedan rymde från deras trädgårdar och har blivit ett hatat ogräs. Och som man kan plocka nu om våren om man så vill och koka spenat på. Precis som munkarna gjorde på sin tid... Monica S |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Kärt barn har många namn..
|
|
||||
|
||||
Höstbilden tror jag är den med alla fåren på ängen och med bergen i bakgrunden.
Har bokat ett par flygstolar till Santorini med omgående fortsättning till Naxos, vi kommer den 5 september så vi kanske ses. |
|
||||
|
||||
Jag tror att bilden på Vallmon är en höstbild!
Hälsningar Yeasou |
|
||||
|
||||
Nä, vallmon och fåren är vårbilder..... Så grönt är det bara på våren. Gissa igen....
Lotta |
|
||||
|
||||
Citat:
Det måste vara dörren! Kan ju vara när som helst... Sven |
|
||||
|
||||
Då provar jag med kaktusen då.
|
|
||||
|
||||
Japp, först rätta svar! Prickly pear kaktusen blommar i september.
Du har vunnit en East West t-shirt! Hämtas när du nästa gång kommer förbi! Grattis! Vi ses! Lotta |
|
||||
|
||||
Fy va jag blev besviken på min gissningJag tyckte att frökapslarna var så gröna på Vallmon att det kunde varit i September...
Kaktusen ser ju ofta röd ut när man är där nere.. Ok, jag är ju där ganska ofta o blandar naturligtvis lätt ihop tiderna och färgerna som man ser där då! Grattis Boka. MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Va kul att vinna denna gång. Kommer i september och hälsar på och hämtar mitt fina pris Lotta!
|
|
|