|
||||
|
||||
Nu var det bokat
Jag har suttit några desperata veckor och försökt hitta vettiga biljetter, helst ut till en ö och hem från en annan. De enkelbiljetter jag hittat har gått på runt 10000 kr för oss fyra. Nu hittade jag helt plötsligt ARN-ATEN för 10000 kr tur-retur 17/6 - 8/7. Det blev alltså tre veckor i år. Nu är det bara att börja grovplanera.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Sv: Nu var det bokat
Vad kul att det löste sig. Blir spännande att höra hur det går att luffa med en så liten tjej. Tycker att barnsäkerhetsbiten vid transporter är nästan olöslig i Grekland men det är väl lättare för den som kan tänka sig att köra bil själv att ordna barnbilstolar för de är ju inte lätta att luffa runt med. Om ni inte redan har tittat på olika solfilter till vagnen så använde dottern ett förra året som tagits fram i Australien. Skyddsfaktor 50 och vi använde det när han sov i vagnen. Han var ju ganska stor när vi var på Lesbos så när han var vaken fick vi försöka parera solen på annat sätt. Badkläderna med hög solskyddsfaktor och långa armar och ben var också superbra.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi springer kanske på varandra på nån Kyklad. Ungefär samma pris fick vi när vi bokade så tidigt som i september, vi reser i samma period som du men nån dag senare både på ut och hemväg. Runt 2500:-/pers verkar vara det pris som det går att komma ner till med reguljärflyg i år. Lars |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
I Jan-Eriks inlägg står inget om resenärernas åldrar. Lars |
|
||||
|
||||
Citat:
6 400 för två tur och retur Aten är dagspriset från Göteborg om man vill åka i början av juli, jag inväntar gärna en 1 998 kronors biljett, endast flyg till Santorini // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi är två vuxna, en treåring och en fyramånaders så vi betalar egentligen bara för 2,8 personer ungefär. Priset kanomräknas till ungefär samma som vi hade förra året men då flög vi hem från Santorini. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Tänk vad det kan bli billigt ibland för den som letar. I Januari köpte vi "bara" flyg till Santorini den 16 Maj för en vecka och hem den 22 Maj. Priset blev 3800 kronor per person. Då ingår mat på planetSå nu kan vi kanske ståta med den bästa kostnaden för en veckas flyg ToR till paradiset. OBS, "Som Resebolaget räknar". Som tur bor vi billigt på Artemis Hotell i Kamari. Jag själv håller på att spricka av längtan till allt som vi vet väntar på oss där. Idag bara 27 dagar kvar till Take off!
MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Citat:
När sommarlovet började blev alternativen få, till Santorini fanns inget kvar. Chansen att hitta nått ökar om du kan tänka dig flyg till Rhodos, Samos eller kanske Kreta. Lars |
|
||||
|
||||
Citat:
Några år har vi haft förmånen att flyga med lågprisflygen från Göteborg, men de är ju numera ett minne blott. // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
/Eva PS. Tillägg blir det i form av tågbiljetter Sundsvall-Arlanda T&R, men de blev också billiga - 320 kr/pers. Vi klagar inte alls... |
|
||||
|
||||
Det jag tycker är värst då man ska åka är att det är så olämpliga flygtider. Nu flyger vi 06.05 från Arlanda, det är ju en jäkla tid även om man nu råkar bo precis på Arlanda, bor man sedan 70 mil från Arlanda så är det ju inte likt nånting. Nu har vi nästan bestämt oss för att köra bil till Arlanda i stället, då kan vi köra ner på natten så att vi är framme vid 3-4 tiden, barnen borde väl sova bra i bilen då och så är det bara att hoppas att jag inte somnar själv också. Att bilparkeringen på ARN kostar några middagar får man väl ta.
Annars så går det en jäkla massa charterflyg just på lördagar. Varför ska man hitta på att köra charter just den dag då alla andra flyg står stilla. Just på lördagar så kör man dessutom sådana tider så att det vanliga dagar skulle gå bra att flyga både ner och upp till ARN samma dag men just för att det är lördag så faller den möjligheten bort och man får likt förbannat övernatta. Jaja, det är inte lätt att vara lyxturist, hustrun funderar väl dessutom på hur vi ska lyckas få med oss så lite packning så att vi orkar bära den själv, två personer ska bära fyra personers packning. Fast Emma har fått en alldeles ny Pippi-ryggsäck nu så då får hon bära sina dockor själv. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Håller helt med dig Janérik. I vintras fick jag ta sista lördagsflyget från Umeå och var på Arlanda vid lunchtid. Sedan gick flyget jag skulle vidare med efter kl 21.00 på kvällen. Har också blivit ett antal nätter på Rest and Fly sedan de öppnade. Relativt billigt och fräscht men jag antar att ni redan ratat det alternativet.
Eva |
|
||||
|
||||
Hej på er!!
Ja det har blivit mycket dyrare i år tycker jag. Tänk för ett par år sedan, då kunde jag få flyg från Arlanda-Kos för endast 198 kr/enkel och runt 600-800 kr tillbaka. Det var tider de! Åkte då i slutet av september två år i rad för samma pris. Men det är väl ett minne blott. De trodde först inte på mig därnere när jag berättade om priset. Det är ju vad taxiresan från Kos stad till flygplatsen kostar menade dom. Till och med mer i dagens läge. Min biljett i år gick på 3000 kr , den dyraste på mycket mycket länge, vad göra?? Brukar ta mig tid att kolla runt lite överallt på nätet. Åker 28:e Maj, längtaaaar såååååå!! Ha dé gott allihop! Sanna |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag brukar aldrig orka eller hinna jaga dessa billigaste resor ich jag tycker inte att resorna har blivit speciellt mycket dyrare. Med tanke på den utslagning som sker i branschen är det väl troligt att priserna måste upp ett snäpp till. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Hej igen!!
Ja men det är väl bra för den som har möjlighet att få en sådan billig biljett. Då kan man spendera mer därnere . Priserna då var inte "från"198 kr utan de kostade det. Javisst är det galet billigt och kanske idiotiskt som du säger. Undrar varför de kunde sälja så billigt. Jag bokar oneway ticket sedan många år tillbaka och ofta med Apollo. Har gratis boende därnere så jag kan lägga lite mer på resan men kan man verkligen avstå ett sådant erbjudande? De resorna kunde man få tag i långt in i perioden så det gällde inte att vara först. Tyckte jag var toppen men det är ju alltid trevligt att folk är nöjda med sina egna val, eller hur? Yia!! Sanna |
|
|||
|
|||
Jag håller med dig Janerik att tidiga morgonflyg är inte det roligaste. Men men vad gör man inte för några veckor i Grekland! Vi ska själv flyga från Köpenhamn kl sex på morgonen. Bilfärden får nog börja vid två med tanke på att incheckning ska ske senast två timmar innnan flyget går. Tonårsbarnen går ju inte och lägger sig, värre blir det med morsan...
På tal om packning, när vi var ute första gången och luffade med våra barn hade vi två ryggsäckar med packning. Barnen var då 9 och 11 år gamla. Ni ska nog också få plats i två ryggor. Men det är ju klart att till bebisen krävs ju lite extra utrymme till blöjor och välling. Ha en härlig semester! Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Alla företag som säljer till konsument har ganska stor budget för detta, och likaväl som att lägga mycket pengar på ex.vis tv-reklam kan man använda marknadsföringspengar för den här typen av "special-erbjudanden". Syftet är då att öka intresset för sin produkt. Det här med 198-kronors one-way kom Apollo med i början av 2000-talet när det var lite lågkonjunktur i charter-resandet. Dessutom var/är det ju inte så att alla flygstolar såldes till detta pris. När man säljer 1- 2- eller 3-veckors resor blir det i vissa perioder obalans mellan hur många resenärer som ska fraktas ut och hem. Istället för att flyga med tomma stolar kan dessa då säljas som billiga enkelbiljetter, framförallt om det belastar reklam-budgeten. Jämför med Ryanair när det gäller reguljärflyg. De pumpar hela tiden ut biljetter som kostar från 0:- och uppåt. Samtidigt är det idag ett av de framgångsrikaste bolagen, både när det gäller antal resenärer och lönsamhet. Lars |
|
||||
|
||||
Hej hej!
Ja visst var det i början på 2000 dessa resor började. Om jag inte minns fel så fick jag de här biljetterna 2005 och 06 . Nu har jag bokat med Ryan air till London och sen vidare. Fastän det blev till slut 582 kr med incheckning och väskor. Har aldrig åkt med dem förut. Är de ok? Från London åker jag sen med Aegean airlines. De har jag däremot flygit med förr och det är inget problem alls tycker jag. Nä, nu ska jag sluta tjata om mina biljetter hit o dit. Lovar Trevlig resa till er som åker snart!! Hälsningar från ett soligt Örebro//Sanna |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi åker till Aten för vidare öluffning 27/5-17/6 vi bokade i feb o betala 2000:-/ pers.! tur o retur Stockholm -Aten |
|
|