|
||||
|
||||
Resan går till Karpathos
Hej alla vana Karpathosresenärer.
Hittade 2 flygstolar ā 1945:- den 10/5 t.o.r fr Kastrup . Nu har ni möjlighet att till oss föreslå bra boende i Pigadia & Lefkos. Helst studios & havsutsikt. Hyrbil har vi bokat fr flygpl, så transporten blir inga problem Förslag emotses tacksamt ! Tom / Bodil |
|
|||
|
|||
Sv: Resan går till Karpathos
Åh så kul att det löste sig så snabbt! Karpathostips kan jag dock inte hjälpa till med då vi inte varit där, men det har ju många andra!
Lycka till med planeringen! Lissi |
|
||||
|
||||
Kul att det blev Karphatos! Har heller aldrig varit där så tips kan jag inte ge, men ser fram emot att FÅ tips från er när ni kommer hem.
Carina |
|
||||
|
||||
Citat:
Alla ni som hyllat Karpathos var är Ni ? Finns det verkligen ingen som kan föreslå boende ? / Tom & Bodil |
|
||||
|
||||
Hej, här är jag i allafall till slutSådär i början av säsongen finns det nog en del och välja på även i charterhotellerna.
Jag skulle i första hand rekommendera och ta kontakt med Parasol och höra ifall dom har lediga lägenheter. Lite utanför centrum vid strandvägen. Välskött, stort fint badrum och balkongen var stor också med fin utsikt över havet. Tror att jag har lagt ut någon tråd med bilder därifrån här på Karpathostråden Kolla på Apollos hemsida också så ser du hur det ser ut. Dom har ju så många rum, så är nästan säker på att det finns ledigt där i maj. Lefkos kan jag inte säga något om för jag skulle inte kunna tänka mig och bo där i ödemarken Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
F ö stortrivdes vi på Blue Sky när vi var nere sist, men det ligger mitt inne i Pigadia vid taxitorget och har inte mycket till havsutsikt. Stor och härlig lägenhet hade vi dock, och blev mycket vänligt omhändertagna och omskötta av tant Maritsa. Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
HEJ Bodil o Tom!
Vi var i Lefkos 2 veckor i sept. 2008. Eftersom vi var ute efter lugn och ro, bra bad och fina stigar för långa morgonpromenader så blev det vår favoritby! Vi bodde på Three Dolphins som var sisådär!? Vi återvänder den 3 sept. i år och ska då bo på Gorgina and Sofia, med havsutsikt och första parkett vid solnedgången! Lefkos ÄR väldigt lugnt, men det finns gott om BRA restauranger att välja på! Och.... Pigadia ligger inte långt bort för Er som har tillgång till bil! Annars är bussturen till Pigadia från Lefkos en hisnande naturupplevelse i sig! Hoppas Ni får en skön semesterupplevelse var Ni än hamnar på ön! Hälsn. Annika & Göran |
|
||||
|
||||
Hej !
Har nu förstått att det är i Pigiada vi ska bo. Tack för tips ! Men av dom förslag vi fått , är dom flesta charterhotell . Vi hade tänkt att hitta ngt annat boende än dyligt. Rooms for rent , Studios for rent eller liknande . Ser framemot fler förslag ! / Tom & Bodil |
|
||||
|
||||
Vi har bott på Amaryllis en gång och trivdes bra. Den hittar du här på kalimera. Den ligger centralt i staden.
I september skall vi på på Garden Villa som ligger ca 1 km utanför staden. Kolla på dessa Ni skall ju ha bil, så ni måste bara ta er till alla fina bergsbyarna på ön. Det går ju köra till Olympos nu också och den byn skall man ju bara inte missa, fast jag kommer nog ta båtvägen dit även i fortsättningen Riitta |
|
||||
|
||||
Hej !
Någon aning om prisläget i Maj ? / Tom |
|
|||
|
|||
Men Tom!
Ni som är så rutinerade Greklandsresenärer, visst fixar ni boende efter eget tycke och smak när ni väl anlänt till Karpathos! Jag är säker på att tar ni en "repa" i Pigadia efter ankomst så har ni mycket att välja bland. Måste ni förboka innan??? Lissi -som smider nya planer för sommaren |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som alltid längtar ner... |
|
||||
|
||||
Det kommer och finnas massor och välja på, tror jag också
Tror att charterhotellerna har lediga rum och hyra ut privat också på den här tiden. Hotellen är inte så stora (utom det nya hemska som jag har skrivit om förut) Det har landat 2 plan med turister den här säsongen på ön. Holländare är det nog Riitta |
|
||||
|
||||
[
Citat:
Men med tanke på alla hyllningar Karpathos har fått här, tänkte jag att det finns massor av boendetips. Det sparar kanske lite möda om man vet var och vad som finns ! Lite bekväm har väl man rätt att va på "ålderns höst" ? Eller ? / Tom |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag har lytt råd vad gäller restauranger och aldrig har jag väl blivit så besviken! Smaken är som alla vet som baken! Lissi- som just bokat en oktoberresa till Grekland- alldeles ensam! |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi har ej hitintills låtit ngn annan "bestämma" var vi ska bo. Det är VI och ingen annan som tar det beslutet. Förboka gör vi sällan & och ämnar ej göra det nu ! Däremot tycker jag/vi om att vara lite förberedda på resemålet. Då tycker jag/vi att detta är ett utmärkt forum för tips . Likväl som att jag / vi tippsar (ej bestämmer) om boende , räknar jag/vi att få förslag på desamma . Mvh Tom&Bodil |
|
|||
|
|||
Vi är helt ense!!!
Ha en alldeles underbar resa!!! Lissi |
|
|||
|
|||
Hej, eftersom ni nu har hyrbil tycker jag att ni skall åka runt och bo på olika platser på ön för i maj månad finns hur mycket som helst att välja på att bo. Priserna är då de bästa på året. Bo gärna både i Pigadia och Lefkos, det finns ju mindre byar också. Ha det så jätte bra, vi kommer 21 maj ! Hälsn. MIM.
|
|
|||
|
|||
Problemet med att bo på många ställer är hur man ska kunna besluta sig för VAR man ska bo :-) Alla byar är speciella och helst skulle jag bo i var och en, men då borde man ha lite mer tid än en vecka :-) Skulle dock gärna bo i Spoa nån gång. Någon som testat på det?
|
|
|||
|
|||
Jeg kan også anbefale Amaryllis. Mannen min og jeg har bodd der to ganger, og fikk selv velge hvilken leilighet vi ville ha. Amaryllis ligger rett ved taxiholdeplassen, opp den bratte bakken ved supermarkedet. Vi hadde lelilghet med stue og soverom, brukbar havsutsikt, og betalte 25 euro pr. dag (september for 2 1/2 år siden).
|
|
|