|
|||
|
|||
Vistelse Samos
Hej
Åker för första gången till Samos i början av augusti och stannat 14 dagar ska bo på hotell Andromeda Samos stad. Finns det någon som har bott på detta hotell och vill delge sina erfarenheter? Eftersom det är förste gången vi reser till Samos, är vi tacksamma för eventuella förslag om vilka intressante platser som vi kan besöka under vår vistelse. Vi kommer att hyra en vespa under hela vår vistelse, så eventuella utflyktsmål behöver inte vara på gångavstånd. Tacksam för rekommendationer om olika badstränder, helst långgrunda eftersom simmandet inte är det bästa, men är mycket förtjust i att bada. Som sagt och skrivet vi är intresserat av alla upplysningar som Ni kan vara oss behjälpliga med för att vi ska få en så trevlig resa som möjlig Mvh Claus |
|
||||
|
||||
Sv: Vistelse Samos
Hej Hotell Andromeda ligger en liten bit utanför Samos stad.Är ett fint och välskött hotell som har en pol. Det är en liten bit ner till havet.Det bästa med Andromeda är paret som driver polbaren Nikkos och hans fru.Dom serverar goda luncher och är mycket trevliga.Så fråga ni bara Nikkos om utflyktsmål. Min favoritby är nog Kastania och Platanos.Med Vespa hittar ni gott om badställen.//mvh J-E-Kastås..
|
|
||||
|
||||
Det finns hur mycket som helst att se och göra på Samos. Eftersom ni ska var där så länge som två veckor - och ska hyra vespa - så hinner se det mesta av ön. Köp en bra karta och puttra runt med moppen så kommer ni få det hur bra som helst. Ni bör se byarna Pythagorion, Drakei, Posidonio, Manolates och Kastania. Av sevärdheterna är Eupalinos vattentunnel och vattenfallet ovanför Potami beach två av de intressantaste.
|
|
|||
|
|||
Hej!
Jag har bara varit i Kokkari, och kan varmt rekommendera det! Har lagt ut lite bilder på min sida från just Kokkari. Mvh Monca |
|
||||
|
||||
Janne, Du glömde Vuorliotes med den fantastiska utsikten från vägen upp och det mysiga pyttelilla torget med 6-7 restauranger med olikfärgade stolar.....Potamistranden med alla vackra stenar och Kristinas fiskrestaurang som har världens godaste bläckfisk och räkor!
|
|
|